[Magveto] 2007. 09. 03.

magveto at www.communio.hu magveto at www.communio.hu
2007. Sze. 3., H, 19:14:23 CEST

1Tessz 4,13-18
Zs 95
Lk 4,16-30

Jézus az igazat mondta akkor is, amikor úgy találta a hallgatósága, hogy
kedves szavakkal beszél, és az igazat mondta akkor is, amikor a
hallgatóság az elé tartott tükörben nem a legkedvezőbb képet látta
magáról. Az emberi ítéletalkotás fordulékony, de maga az Igazság örök.
Megmarad azok között, akik figyelmesen hallgatják – mint eleinte a
názáretiek -, de kivonul onnan, ahonnan elüldözik. Föltárja magát
mindenkinek, nyíltan beszél, jelenlétével megajándékoz minket, de rá nem
erőlteti magát senkire. Szelíd és alázatos szívű. Jézus mondja magáról:
„Én vagyok az Út, az Igazság és az Élet…”

- Marian -