[Magveto] 2007. 07. 03.

magveto at www.communio.hu magveto at www.communio.hu
2007. Júl. 3., K, 19:01:40 CEST

Ef 2,19-22
Zs 116
Jn 20,24-29

Tamásnak nagyon határozott véleménye volt arról, hogy milyen
feltételeknek kell teljesülniük ahhoz, hogy ő higgyen. Jézus kész lett
volna teljesíteni ezeket a feltételeket, hiszen megjelent neki és
fölajánlotta, hogy megérintse a sebhelyeket, ahogy azt Tamás elképzelte.
De a hit nem ilyesfajta tapasztalatokon nyugszik: Tamásnak sem lett rá
szüksége, hogy megérintse, anélkül is tudta már: „Én Uram és én
Istenem!” Gondolataink, elképzeléseink, Isten felé támasztott
elvárásaink, esetleg követeléseink sokszor nem engedik, hogy meglássuk a
köztünk élő Urat. Ha nem a magunk elképzeléseit akarnánk belelátni a
világba, fölismernénk az Urat, aki közel van. Boldogok lehetnénk.

- Marian -