[Magveto] 2007. 01. 03.

Babos Tamás babos at communio.hcbc.hu
2007. Jan. 4., Cs, 07:01:58 CET

1Jn 2,29 - 3,6
Zs 97
Jn 1,29-34

A mai nap liturgikus olvasmányaiban minden a Megváltóra mutat: Ő a középpont, Ő a Forrás és Ő a cél. Nélküle semmi sincs. Ő emberi módon - bár sejthető léte és természete -, de nem megismerhető, Keresztelő János is mondja: �én nem ismertem őt�. De Ő nyilvánvaló módon megmutatta magát és János eztán már így szólhatott: �Én láttam, és tanúságot tettem arról, hogy ő az Isten Fia.� Az élő Isten jelenléte nyilvánvaló a világunkban: aki belőle merít, az Igazságból merít, aki Felé indul, az Úton jár, aki Benne él, az Szeretettel él. Ő az Egyetlen, élő és igaz Isten. Aki látta Őt, életével tanúságot tehet Róla. A zsoltárossal együtt benne ujjong a föld és minden lakója, a teremtett világ együtt ünnepel. Nélküle semmik vagyunk, legföljebb porszemnyi, elillanó emberi erőlködés. Őbenne Isten fiai vagyunk.

- Marian -