[Magveto] 2004.09.07.

Dózsa István idozsa at katolikus.hu
2004. Sze. 7., K, 07:04:15 CEST

Szilánkok a Lk 6,12-19-höz

- Sokszor komoly gondot jelent, hogy kikkel dolgozz együtt. Kik legyenek a
társaid? Jézus egy ilyen feladat előtt az egész éjszakát imában töltötte...

- Kiválaszt 12 embert. Micsoda büszkeség lehetett bennük! "Engem is
kiválasztott!" "Én is ott lehetek vele minden percében!" Keresztelésem óta
(vagy talán az idők kezdete óta?) én is kiválasztottja vagyok az Úrnak.
Legyek büszke hitemre, kiválasztottságomra...

- ...és iskarióti Júdást, aki áruló lett. A kiválasztottság önmagában
semmit nem jelent. Kiválasztottságomból, megszólítottságomból fakadóan még
lehetek "Péter", "János" vagy akár "Júdás" is. Hozhatok akár szégyent is
meghívásomra...

Szép napot mára!
István atya