[Magveto] 2001. 05. 06.

Dozsa Istvan idozsa at hcbc.hu
2001. Május. 5., Szo, 17:45:01 CEST

2001. május 6.
Húsvét 4. vasárnapja

A mai nap van a Hivatások vasárnapja.
Sok egyházközségben lehetőség van arra, hogy a kispapok beszéljenek hivatásukról. Papi hivatásról beszélni nem könnyű, hiszen mindenkit másként érintett meg a hívó szó. Arról is sokat beszélünk, hogy manapság ijesztően kevés a pap.
Biztos, hogy az Úr Jézus ma is hív nem kevés fiatalt arra, hogy teljes egészében Istennek szentelje életét. A gond ott van, hogy rengeteg külső körülmény próbálja elnyomni a fiatalokban a hívó szót. Hány és hány családtól lehet hallani: - Bármi legyen a fiam, csak pap ne hiszen ott nincs megélhetés és karrier.
Érdemes azon elgondolkodnunk a mai napon, hogy mi mit teszünk a hivatásokért?
Tudom-e bátorítani azt a fiatalt, akiben ott pislákol a papi hivatás gondolata?
Szánok-e elég időt a velük való beszélgetésre?
Tudok-e beszélni nekik a papi hivatás öröméről?
Mint szülő el tudom-e engedi fiamat a papságra?
Persze a mai nap nemcsak a papi hivatások napja. A családi hivatásra is kell gondolnunk, hiszen minden hivatás onnan indul el.
Ma Anyák napján köszönjük meg szüleink szeretetét, hogy vállaltak bennünket, neveltek és óvtak minket. Igazán akkor lesz értelme a mai napnak, ha nemcsak ma imádkozunk és gondolunk rájuk, hanem az év minden napján.
Isten áldja és jutalmazza meg mindnyájunk édesanyját!

Balogh Attila
Bp. Zugló