[Magveto] 2001. 08. 11.

Dozsa Istvan idozsa at hcbc.hu
2001. Aug. 10., P, 17:45:01 CEST

Augusztus 11.

Mózes I. könyv  6, 4-13

"Halld Izrael!" Messzehangzó kiáltás a választott nép felé: "Jahve a mi Istenünk, Jahve EGYEDÜL!"
A Deuteronomium szerzője minden eszközzel, sokszorosan igyekszik Izrael fiainak lelkére kötni az Isten iránti szeretetet, az Egyetlen iránt való imádatot, hódolatot.

A kiáltás felénk is hangzik, elgondolkodtatásra késztet: az egyetlen Isten és az ő szolgálata mellett vajon nem tolakodtak-e be életembe kisebb-nagyobb bálványok? Nem tettem-e valamit Isten szeretete és szolgálata elé? Őrzöm-e mindazt a jót, melyet az Úr tett velem?

Számunkra az Isten köteles szeretetére emlékeztető külső jelek helyett, az evangéliumokból ránk tekintő Istenember a Jel. Ő mondta:"...aki szeret engem, megtartja tanításomat." (Jn 14,23)

-nz-