[Magveto] 2001. 08. 10.

Dozsa Istvan idozsa at hcbc.hu
2001. Aug. 9., Cs, 17:45:01 CEST

Augusztus 10. Szent Lőrinc diakónus, vértanú

A Szentlecke arra buzdít minket, hogy adjunk, legyünk bőkezűek, ne méricskéljünk. Ez áll a mai nap szentjére, hiszen másképpen nem adta volna oda életét az Evangéliumért.
Ugyanakkor fölmerül a kérdés, hogy honnan adjunk, honnan van tartalékunk? A keresztényeknek csak az a dolguk, hogy adjanak, és semmit se kapjanak?
A választ az evangéliumok adják meg:
1. Aki ad, annak van miből adnia.
2. Azért tudunk adni, mert mi magunk is megajándékozott emberek vagyunk. Isten nap, mint nap bőségesen megajándékoz minket szeretetével, irgalmával, jóságával, magával az élettel.
3. Jézus azt tanítja nekünk, hogy az ajándékozás maga is ajándék. Én magam sokszor megtapasztaltam, hogy amikor adok, én is ajándékban részesülök: Isten ajándéka az, hogy felfedezem magamban az ajándékozásra képes, szerető szívet. Ezt a szívet Jézus irgalma alakítja ki bennem.
Ha szokatlanul is hangzik: az ajándékozás jutalma maga az ajándékozás lehetősége és ténye. Ezért ne méricskélünk, hanem amíg tudunk, amíg lehetőségünk van rá, addig tegyünk jót testvéreinkkel.

Szabó Tamás