[Magveto] 2001. 04. 06.

Dozsa Istvan idozsa at hcbc.hu
2001. Ápr. 5., Cs, 17:45:01 CEST

Április 6. péntek
Jn. 10,31-42

"Én és az Atya egy vagyunk!" - mondja Jézus. Ennek a mondatnak a következménye, hogy meg akarják kövezni.
Azért akarják Jézust megkövezni "mert ember létedre Istenné teszed magadat."
Jézus nem tette magát Istenné, hiszen Ő maga Isten volt. Nem kellett azzá tennie magát.
A mai modern korban, ahol az orvostudomány hihetetlen eredményeket ér el, mi emberek csak kapkodjuk a fejünket. Nem győzünk "haladni" a korral (ha egyáltalán haladni kell?)
Ami néhány évvel ezelőtt elképzelhetetlen volt, ma már szinte rutinnak számít.
De a fejlődésnek ilyen irányú következménye, hogy az ember egyre inkább istennek képzeli magát. Lásd a klónozást, a géntechnikát a lombikprogramot és még sorolhatnánk a végtelenségig.
Hányszor lehet ilyet és ehhez hasonlót hallani: majd ÉN eldöntöm, hogy kit klónozok, majd ÉN elhatározom stb.
Ilyen magatartásba, mikor az ember képzeli magát istennek, persze, hogy nincs helye az igazi ISTENNEK.
Feladatunk, hogy igazi emberek legyünk. Se több, se kevesebb.
Nagyböjt vége felé talán érdemes elgondolkodnunk azon, hogy hol a helye és milyen szerepe van a mai emberének?