[Magveto] 2001. 04. 05.

Dozsa Istvan idozsa at hcbc.hu
2001. Ápr. 4., Sze, 17:45:00 CEST

Magvető
2001. április 5.

Jn. 8, 51-59.
 "A zsidók erre köveket ragadtak, hogy megkövezzék. Jézus azonban eltűnt előlük, és kiment a templomból". Minél közelebb vagyunk a három szent naphoz, annál többször állítja elébünk a liturgia Jézust, akit meg akarnak máris ölni, vagy aki maga előre beszél majdan eljövendő szenvedéséről, haláláról és feltámadásáról Milyen erőssé teszi az Atya és az irántunk való szeretete. - Kispap koromban haldoklott az egyik kedvesnővér. Igen imádságos, dolgos életű volt. De az orvosának könyörgött: Csak még egy-két napot adjon doktor úr! -. Jézus nem fél szembenézni a halállal. Biztos, hogy aki az Atya akaratát teszi, mint Ő is, nem hal meg örökre. Számunkra is megfogalmazza:" Aki tanításomat megtartja, nem hal meg örökre". Íme életutam nagy kérdése és a jövőm, örök boldogságom biztos csírája: teszem-e az Ő parancsát? Élem-e az Ő életét? Akkora szeretet van bennem az Atya és az embertestvérek iránt, mint benne? Ha félek a haláltól, ha félek a saját keresztutamtól, még nincs elég szeretet és elszánt hűség bennem. A Szentháromnapig csak egy hetem van!!!

Gyulay Endre