[Magveto] 2000.03.31.

Dozsa Istvan idozsa at hcbc.hu
2000. Már. 31., P, 08:48:29 CEST

Mk 12,28-34

- Szeresd Uradat, Istenedet teljes szívedből, teljes elmédből és minden
erődből!
> Azaz mértéktelenül, korlátlanul, minden képességeddel. Nem lehet
méricskélni, "csiki-csukizni": ez még mehet az Istennek, de ez azért
maradjon nekem... Istennek minden vagy semmi - a valamennyi nem elég.

- ... felebarátodat, mint önmagadat!
> Itt már van mérce, éspedig egy nagyon érdekes és sajátságos: "mint
önmagadat"!
S ez akkor már nem kettő, hanem három parancs! Tanuld meg szeretni
önmagadat! Úgy ahogy vagy, jó és rossz tulajdonságaiddal; legyen gondod
önmagadra, stb. Különben hogyan fogod szeretni felebarátodat?

gk