[Magveto] 2000. 04. 19.

Babos Tamás kb at mail.datatrans.hu
2000. Ápr. 19., Sze, 07:29:46 CEST

Április 19. Nagyszerda

Mt 26, 14 - 25

    Ha létezik titokzatos tett az elsõ keresztények számára, az éppen
Júdásnak a mindvégig érthetetlen tette volt, aki e részben színre lép.
Máté a Zak 11, 12 beteljesítésére gondol a harminc ezüst pénznél, mely
egy rabszolga megöléséért juttatott törvényes összeg volt (vö. Ex 21,
32).
    Az apostolok õszinték, amikor megdöbbenésüknek juttatnak kifejezést,
amint Jézus kilátásba helyezi az árulást közülük egyiknek a részére.
Júdás azonban még ezen a ponton is tud megátalkodott maradni és
képmutató módon érdeklõdni: "csak nem én vagyok az, Rabbi?". Jézus
válasza: "Te mondtad", a mi szörnyû lehetõségünket is jelentheti .
    Kérjük Istentõl a kegyelmet, hogy ne ismételjük meg soha semmilyen
formában Júdás õrült tettét.

N. J.