[Magveto] 2000. 04. 13.

Babos Tamás kb at mail.datatrans.hu
2000. Ápr. 14., P, 08:59:11 CEST

2000. Április 13. Csütörtök nagyböjt 5. hetében
Ter 17,3-9. - Jn 8,51-59.

Jézus így válaszolt: Bizony, bizony, mondom nektek: Mielõtt Ábrahám
lett, én vagyok. Erre követ ragadtak, s meg akarták kövezni, de
Jézus eltûnt elõlük, és elhagyta a templomot.
Isten neve, amint ezt Mózesnek kinyilatkoztatta: Jahve (én vagyok)
- Jézus saját magáról ugyanezt mondja - egyenlõvé tette magát
Istennel, ezért akarták megkövezni.

Jézus kinyilatkoztatásából tudjuk, hogy az egyetlen Isten, akinek a
neve: Jahve, három személyben él. Személynevük: Atya, Fiú,
Szentlélek.

Miért nyilatkoztatta ki ezt? Azért, mert szeret minket, s azt
akarja, hogy személy szerint ismerjük Õt, hogy részünk legyen
szentháromságos boldog életébõl.

Ha nem ismernénk a Szentháromság misztériumát, nehezen tudnánk
elképzelni, hogy Isten boldog.

Akkor a megkövezés elmaradt, mert még nem jött el az Õ órája, de
végül ezért ítélték halálra, mert a fõtanács elõtt Isten Fiának
vallotta magát.

Elemér