[Napi e-vangelium] 2017-05-25

Evangélium365 evangelium at lista.hcbc.hu
2017. Május. 25., Cs, 00:10:01 CEST

   2017. május 25. - Csütörtök

   Búcsúbeszédében Jézus így szólt tanítványaihoz: "Még egy kis idő és már
   nem láttok engem, és ismét egy kis idő és viszontláttok engem, (mert az
   Atyához megyek.)" Tanítványai erre így tanakodtak: "Mit akar mondani
   ezzel: Még egy kis idő és már nem láttok engem, és ismét egy kis idő és
   viszontláttok engem? És hogy: Az Atyához megyek? Mit jelent az, hogy:
   Még egy kis idő? Nem értjük, mit beszél." Jézus észrevette, hogy
   kérdezni akarják, így szólt tehát hozzájuk: "Azon tanakodtok, hogy azt
   mondtam: Még egy kis idő és már nem láttok engem, és ismét egy kis idő
   és viszontláttok engem? Bizony, bizony, mondom nektek: Sírni fogtok és
   jajgatni, a világ pedig örül. Szomorkodni fogtok, de szomorúságtok
   örömre fordul."
   Jézus az utolsó vacsorán arról beszél apostolainak, hogy egy "kis idő"
   után már nem fogják látni. Ez a "kis idő" a vacsorától a nagypéntek
   délutánig, vagyis Jézus kereszthaláláig terjed. Ebben a rövid
   időszakban még láthatják őt, de utána nem fogják látni egy rövid ideig.
   Ez utóbbi, második "kis idő" pedig nagypéntektől húsvétvasárnap
   hajnalig tart, amely időszakban nem fogják látni övéi az Urat. Húsvét
   hajnalán azonban újra láthatják, de ekkor már nem földi, testi
   alakjában fog nekik megmutatkozni, hanem dicsőséges feltámadt testében.
   A viszontlátásról azért beszél Jézus, hogy megvigasztalja őket, és ne
   vegyen erőt rajtuk a reménytelenség, amikor szenvedését és halálát
   fogják látni. A feltámadás megtapasztalása és a Feltámadottal való
   találkozás feloldja a tanítványok szomorúságát és örömmel tölti el
   őket. Feltámadása után Jézus szintén csak egy kis ideig, mintegy
   negyven napig marad a világban, majd visszatér az Atyához a mennybe.
   Elmenetele a feltétele annak, hogy eljöjjön hozzánk a Szentlélek, aki
   az Úr művét fogja folytatni a világban. A tanítványokat és minket is
   öröm tölt el. Örömünk egyik oka, hogy küldetését befejezvén Jézus
   visszatér Atyjához, másik oka pedig, hogy Szentlelke által örökre
   velünk marad. Megvan-e bennem az öröm, ha Jézussal találkozok?
   (c) Horváth István Sándor

   Imádság:
   Jézusom, neked szentelem szívemet, zárd a tiédbe. Szívedben akarok
   lakni, szíveddel akarok szeretni, szívedben akarok élni. Szívedből
   akarom meríteni az igazi szeretetet, mely felemészti szívemet: benne
   erőt, világosságot, kedvet és igazi vigasztalást fogok találni.
   Jézusom, szívem a te szíved szeretetének oltára legyen, oltár, amelyen
   magamat neked áldozom. Szemem mindenkor szent sebeidre tekintsen, elmém
   mindig irgalmadra gondoljon.
   Vianney Szent János

   A mai olvasmány és a zsoltár szövege itt olvasható:
   http://igenaptar.katolikus.hu/

   A mai evangélium és elmélkedés szövege itt hallgatható meg: