[Napi e-vangelium] 2017-05-13

Evangélium365 evangelium at lista.hcbc.hu
2017. Május. 13., Szo, 00:10:01 CEST

   2017. május 13. - Szombat

   Az utolsó vacsorán Jézus így szólt tanítványaihoz: "Ha ismernétek
   engem, Atyámat is ismernétek. De mostantól fogva ismeritek őt, és
   látjátok." Fülöp megjegyezte: "Uram, mutasd meg nekünk az Atyát, és ez
   elég nekünk." Jézus így válaszolt: "Már olyan régóta veletek vagyok, és
   nem ismersz engem, Fülöp? Aki engem lát, az látja az Atyát is. Hogyan
   mondhatod hát: Mutasd meg nekünk az Atyát? Nem hiszed talán, hogy én az
   Atyában vagyok, és az Atya énbennem? A szavakat, amelyeket hozzátok
   intézek, nem magamtól mondom, és a tetteket is Atyám cselekszi, aki
   bennem van. Higgyétek el, hogy én az Atyában vagyok, és az Atya
   énbennem! Ha másért nem, legalább a tetteimért higgyétek! Bizony,
   bizony, mondom nektek: Aki hisz bennem, ugyanazokat a tetteket fogja
   végbevinni, amelyeket én cselekszem, sőt még nagyobbakat is tehet
   azoknál, mert én az Atyához megyek. Bármit kértek majd nevemben az
   Atyától, megteszem nektek, hogy az Atya megdicsőüljön a Fiúban. Ha
   pedig tőlem kértek valamit a nevemben, azt is teljesítem."
   A mai evangéliumban Fülöp apostol így fordul Jézushoz: "Uram, mutasd
   meg nekünk az Atyát, és ez elég nekünk." Kéréséhez mi is csatlakozunk,
   hiszen a mi szívünk mélyén is ott él az Isten-látás vágya. Kérésünkre
   mi is ugyanazt a választ kapjuk, mint egykor az apostol. Jézus ezt
   mondja nekünk: "Aki engem lát, az látja az Atyát is."
   Mennyei Atyánkat elsősorban Krisztus személyében és általa ismerhetjük
   meg. Emellett számos más módon is észrevehetjük Isten jelenlétét. Aki
   rá tud csodálkozni a teremtett világ szépségére és rendjére, az
   megláthatja e mögött a Teremtőt. Aki észreveszi a történelemben és
   személyes életében a Gondviselés tetteit, az megsejtheti az Atya
   jelenlétét. Aki megtapasztalja a megbocsátást és az irgalmat, az nagyon
   közel van már az irgalmas Atyához. Akinek rendszeresen megszólal a
   lelkiismerete, könnyen rájöhet, hogy Isten szólal meg lelke mélyéről.
   Aki a testvéri közösségben megtapasztalja a szeretetteljes együttlét
   örömét, örülhet, mert Isten jelen van abban a közösségben. Aki időt
   szán arra, hogy Isten üzenetét rendszeresen olvassa a Szentírásban,
   annak meg fog szólalni Isten. Aki néha elvonul a világ zajától, szintén
   meghallhatja a csendben Isten szavát. Aki betér egy templomba, és hisz
   az Eucharisztiában, megérezheti Isten valóságos jelenlétét. Isten
   egészen közel van hozzánk. Vegyük észre jelenlétét!
   (c) Horváth István Sándor

   Imádság:
   Uram, Jézus Krisztus! Vezess végső célom, a mennyei Atya felé! Belátom,
   hogy egyedül a krisztusi út, a szeretet útja, a remény útja, a
   megbocsátás útja, az öröm útja, az igazi szabadság útja, az élet
   tiszteletének útja vezet az Atyához az örök üdvösségre! Segíts
   megtalálnom a helyes utat és támogass, hogy ezt az utat soha el ne
   hagyjam s azon meg ne álljak! Segíts kegyelmeddel, hogy mindig közelebb
   kerüljek az Atyához! Légy velem és te vezess életutamon! Vezess a
   szeretet útján!

   A mai olvasmány és a zsoltár szövege itt olvasható:
   http://igenaptar.katolikus.hu/

   A mai evangélium és elmélkedés szövege itt hallgatható meg: