[Napi e-vangelium] 2017-05-12

Evangélium365 evangelium at lista.hcbc.hu
2017. Május. 12., P, 00:10:01 CEST

   2017. május 12. - Péntek

   Búcsúbeszédében Jézus így szólt tanítványaihoz: "Ne nyugtalankodjék a
   szívetek! Higgyetek az Istenben, és bennem is higgyetek! Atyám házában
   sok hely van. Ha nem így lenne, mondtam volna-e: "Elmegyek, és helyet
   készítek nektek?" Ha majd elmegyek, és helyet készítek nektek, ismét
   eljövök, és magammal viszlek titeket, hogy ti is ott legyetek, ahol én
   vagyok. Hiszen ismeritek az utat oda, ahová én megyek!" Ekkor Tamás így
   szólt: "Uram, mi nem tudjuk, hová mégy; hogyan ismerhetnénk hát az
   utat?" Jézus ezt felelte: "Én vagyok az út, az igazság és az élet.
   Senki sem juthat el az Atyához, csak általam."
   A mai evangéliumi rész az utolsó vacsorán játszódik. Jézus hamarosan
   bekövetkező haláláról is nyíltan beszél már tanítványainak. Miután
   megmosta az apostolok lábát és megjövendölte Júdás árulását, valamint
   Péter tagadását, Jézus elkezdi búcsúbeszédét. Először meg akarja
   nyugtatni az apostolokat: "Ne nyugtalankodjék a szívetek! Higgyetek az
   Istenben, és bennem is higgyetek!" Ők ugyanis aggódnak, hiszen nem
   tudják elképzelni életüket az Úr nélkül, akivel évek óta állandóan
   együtt voltak. Jézus arról beszél nekik, hogy az a küldetése, hogy a
   mennyei Atyához menjen és ott helyet készítsen mindenki számára. Jézus
   útja a szenvedésen, a kereszthordozáson, a halálon és a feltámadáson
   keresztül vezet a mennyei dicsőségbe. Ezt az utat jelölte ki számára az
   Atya, és az Úr engedelmesen végigment ezen az úton a mi megváltásunk
   érdekében.
   Hová tartunk mi és milyen úton kell haladnunk? - kérdezhetjük. Hová
   vezet az életünk? Mi lesz osztályrészünk a túlvilágon? Keresztény
   emberként a mi célunk is az, hogy eljussunk az Atyához a mennybe. Ehhez
   az út egyedül Jézus. Általa és ővele juthatunk el az üdvösségre. Szavai
   arra bátorítanak minket, hogy induljunk el az igazság útján, az örök
   élet útján! Ez az út sokszor keresztút, ahogyan az ő útja is az volt.
   De az üdvösségre vezet! Induljunk el és haladjunk kitartóan Krisztus
   útján!
   (c) Horváth István Sándor

   Imádság:
   Isten Fia, téged az Atya minden idők minden emberéhez küldött a föld
   minden részére! Téged kérünk Mária által, a te édesanyád és a mi
   édesanyánk által: ne engedd, hogy Egyházad hiányt szenvedjen
   hivatásokban, különösen ne hiányozzanak azok, akik egészen a te
   országodért szentelik magukat.
   Szent II. János Pál pápa

   A mai olvasmány és a zsoltár szövege itt olvasható:
   http://igenaptar.katolikus.hu/

   A mai evangélium és elmélkedés szövege itt hallgatható meg: