[Napi e-vangelium] 2017-03-04

Evangélium365 evangelium at lista.hcbc.hu
2017. Már. 4., Szo, 00:10:01 CET

   2017. március 4. – Szombat

   Amikor Jézus egyszer  Kafarnaumban járt, meglátott  egy Lévi nevű  vámost,
   aki a vámnál ült. Megszólította őt: „Kövess engem!” A vámos erre  fölkelt,
   és mindenét otthagyva, követte Jézust. Lévi azután Jézus tiszteletére nagy
   lakomát  rendezett  házában.  Jézussal  együtt  sok  vámos  és  más  ember
   telepedett az  asztalhoz.  A  farizeusok és  az  írástudók  méltatlankodva
   fordultak a tanítványokhoz: „Hogyan lehet az,  hogy ti a vámosokkal meg  a
   bűnösökkel együtt  esztek és  isztok?”  Jézus felelt  meg nekik:  „Nem  az
   egészségeseknek kell az orvos, hanem a betegeknek. Nem azért jöttem,  hogy
   az igazakat hívjam, hanem a bűnösöket, hogy megtérjenek!”

   Az evangéliumi  jelenet gyors  és a  kívülállók számára  látványos.  Jézus
   odalép a vámos Lévihez és  meghívja őt követésére. Lévi egyetlen  pillanat
   alatt meghozza döntését, elfogadja a hívást és mindenét otthagyva  azonnal
   Jézus nyomába indul.  Életének gyors  fordulata annak  köszönhető, hogy  a
   döntő pillanatban nem habozott, nem késlekedett, nem mérlegelt és nem tett
   fel felesleges kérdéseket. Az  Úr hívása ellenállhatatlanul megragadta  őt
   és ő nyomban válaszolt.
   Helyes döntésével ellentétben áll azoknak a farizeusoknak és  írástudóknak
   a magatartása, akik az evangéliumi részlet második felében szerepelnek,  s
   akik nehezményezik  azt, hogy  Jézus betér  egy általuk  bűnösnek  tartott
   ember házába. Az Úr szelíd figyelmeztetése nekik szól: „Nem azért  jöttem,
   hogy az  igazakat  hívjam, hanem  a  bűnösöket, hogy  megtérjenek!”  És  a
   történet itt  azonnal  véget ér,  mégpedig  azért, mert  meg  sem  hallják
   szavát. Ha  Jézusnak ezt  a figyelmeztetését  egyetlen jelenlévő  farizeus
   vagy írástudó  is  önmagára alkalmazta  volna  és azonnal  döntést  hozott
   volna, hogy ő is az Úr tanítványa lesz, akkor Lukács evangélista nem zárta
   volna  le  az  elbeszélést,  hanem  lelkesen  beszámolt  volna  egy  ilyen
   megtérésről. De  nincs  erről szó,  nem  történt ilyen  fordulat  egyetlen
   méltatlankodó életében sem.
   Meghallom-e, elfogadom-e az Úr hívását?

   Eljöttem Hozzád,  Jézus, hogy  érintésedet fogadjam,  mielőtt megkezdem  a
   napot. Pihentesd  meg  tekinteted  tekintetemben,  segíts,  hogy  munkámat
   barátságod biztonságának tudatában  végezhessem. Töltsd be  gondolataimat,
   hogy kitartsak  a  lárma  sivatagában is,  engedd,  hogy  áldott  sugaraid
   beragyogják elmém  rejtett  zugait, és  adj  nekem erőt  azokért,  akiknek
   szükségük van rám. Boldog Kalkuttai Teréz

   A mai olvasmány és a zsoltár szövege itt olvasható:
   http://igenaptar.katolikus.hu/

   A mai evangélium és elmélkedés szövege itt hallgatható meg: