[Napi e-vangelium] 2017-03-03

Evangélium365 evangelium at lista.hcbc.hu
2017. Már. 3., P, 00:10:00 CET

   2017. március 3. – Péntek

   Keresztelő János tanítványai  egyszer Jézushoz  járultak, és  megkérdezték
   tőle: „Miért  van az,  hogy mi  és a  farizeusok gyakran  böjtölünk, a  te
   tanítványaid viszont nem tartanak böjtöt?” Jézus így felelt nekik:  „Vajon
   szomorkodhat-e a násznép,  amíg velük  van a vőlegény?  Eljönnek a  napok,
   amikor elviszik tőlük a vőlegényt, akkor majd böjtölnek.”

   A mai evangéliumban  újra a  böjtölés kérdése kerül  elő. Jézustól  számon
   kérik, hogy ő és tanítványai miért  nem tartják meg úgy a böjtöt,  ahogyan
   azt a mózesi  törvények előírják.  Hasonló kérdéssel  már találkoztunk  az
   írástudók és  farizeusok  részéről, az  kifejezetten  ellenséges  szándékú
   volt. Most Keresztelő János tanítványai a kérdezők, s felvetésükben  nincs
   nyoma a  rosszindulatnak.  Egyszerűen  csak  arról  van  szó,  hogy  az  ő
   felfogásuk szerint minden vallási előírást, köztük a böjtölésre  vonatkozó
   parancsokat is  pontosan  meg  kell  tartani,  Jézus  tanítványai  viszont
   Mesterük példáját követve nem tartanak böjtöt.
   Válaszával Jézus nem kérdőjelezi meg a böjt fontosságát, nem utasítja el a
   böjti gyakorlatot, hanem azt akarja jelezni, hogy jelenlétének ideje nem a
   böjtölés  ideje,  de  távozása  után  eljön  majd  a  böjtölés  ideje.   A
   böjtölésnek egy hagyományos  módja, ha  valaki bizonyos  ételt vagy  italt
   megvon önmagától.  Napjainkban (emellett)  talán még  helyesebb  böjtölési
   forma, ha  valaki  legalább egy  időre  tartózkodik a  televíziózástól,  a
   számítógép használattól vagy az  internetezéstől. Sok olyan  tevékenységet
   végzünk, amely  rengeteg időnket  felemészt naponta.  Szenteljük  Istennek
   időnk egy részét!  A lemondás,  az önfegyelem,  a mértékletesség  megtermi
   lelki gyümölcsét.

   Uram, Jézus, vezess engem a gyógyulás útján és a hit útján. Benned ismerem
   fel gyógyítómat  és  a te  vagy  a hit  ajándékozója.  Időt adsz  nekem  a
   bűnbánatra és a megtérésre. Időt adsz  nekem a lelki megújulásra és  hitem
   elmélyítésére.  Időt  adsz  nekem,  hogy  veled  találkozzak.   Megbocsátó
   kegyelmed mindennél többet ér számomra!

   A mai olvasmány és a zsoltár szövege itt olvasható:
   http://igenaptar.katolikus.hu/

   A mai evangélium és elmélkedés szövege itt hallgatható meg: