[Napi e-vangelium] 2017-01-28

Evangélium365 evangelium at lista.hcbc.hu
2017. Jan. 28., Szo, 00:10:00 CET

   2017. január 28. – Szombat

   Egy napon Jézus, amikor este lett, így szólt tanítványaihoz: „Keljünk át a
   túlsó partra.”  Erre  azok elbocsátották  a  tömeget, és  Jézust  magukkal
   vitték úgy, ahogy ott volt a bárkában. Más csónakok is voltak velük.  Nagy
   szélvihar támadt,  a  hullámok  a  bárkába  csaptak,  úgyhogy  az  már-már
   megtelt.  Ő  a   bárka  végében  egy   vánkoson  aludt.  Felkeltették   és
   megkérdezték: „Mester, nem törődsz  azzal, hogy elveszünk?” Erre  fölkelt,
   ráparancsolt a szélre, és  ezt mondta a  tengernek: „Hallgass el,  nyugodj
   meg!” A  szél elállt,  és nagy  csendesség lett.  Ekkor hozzájuk  fordult:
   „Miért féltek?  Még mindig  nincs  bennetek hit?”  Nagy félelem  fogta  el
   ugyanis őket. Egymást  kérdezgették: „Ki lehet  ez, hogy még  a szél és  a
   tenger is engedelmeskedik neki?”

   A csodás gyógyítások és Jézus tanításának rövid, lényegre törő ismertetése
   után Márk evangélista egy  természeti csodát ír  le, Jézus lecsendesíti  a
   tengeri vihart.  Az esemény  szintén  azt bizonyítja,  hogy az  Úr  isteni
   hatalommal rendelkezik,  képes parancsolni  a  természet erőinek,  s  azok
   engedelmeskednek neki.
   A történetben érdemes odafigyelnünk  a szereplők kérdéseire.  Párbeszédnek
   csak  a  legnagyobb  jóindulattal  nevezhetjük  az  elhangzottakat,   mert
   tulajdonképpen  egyetlen  elhangzó  kérdésre  sincs  szóbeli  felelet.  Az
   elbeszélés első kérdését az apostolok teszik fel, akiket halálfélelem tölt
   el a tengeri viharban és úgy  érzik, hogy mindjárt elsüllyed a bárka.  Ezt
   kérdezik Jézustól: „Mester, nem törődsz  azzal, hogy elveszünk?” De  Jézus
   egyetlen szóval  sem  válaszol  nekik,  hanem  felkel  és  egy  határozott
   felszólítással, paranccsal elnémítja a  vihart. Szóbeli választ ugyan  nem
   ad,  de  cselekedete  annak  minősül.  Ezt  követően  ő  fordul  kérdéssel
   tanítványaihoz, amelyből  kiérezzük  a számonkérést:  „Miért  féltek?  Még
   mindig nincs  bennetek hit?”  Az  Úr kérdésére  a tanítványok  semmit  sem
   tudnak felelni.
   Majd  a  történet  lezárásaként  már  nem  Mesterükhöz,  hanem   egymáshoz
   fordulnak a tanítványok:  „Ki lehet ez,  hogy még  a szél és  a tenger  is
   engedelmeskedik neki?” E kérdésre sincs szóbeli válasz, de ez a kérdés már
   tulajdonképpen az evangélium olvasójához  szól. Nekem kell választ  adnom,
   nekem kell megvallanom, hogy mit gondolok Jézus személyéről.

   Uram, Jézus! Hiszem, hogy te  az Isten Fia vagy.  Hiszem, hogy te vagy  az
   Isten báránya, aki elveszed  a világ bűneit. Hiszem,  hogy te vagy  minden
   ember Megváltója. Tégy engem hűséges tanítványoddá, hogy hozzád  hasonlóan
   éljek! Tégy engem  követőddé, hogy  vezetéseddel az  Atyához jussak!  Tégy
   engem világossággá, hogy a benned való hit terjesztője legyek! Tégy  engem
   buzgóvá, hogy az igazságot keresőket hozzád vezessem!

   A mai olvasmány és a zsoltár szövege itt olvasható:
   http://igenaptar.katolikus.hu/

   A mai evangélium és elmélkedés szövege itt hallgatható meg: