[Napi e-vangelium] 2017-04-29

Evangélium365 evangelium at lista.hcbc.hu
2017. Ápr. 29., Szo, 00:10:00 CEST

   2017. április 29. – Szombat

   A kenyérszaporítás napján, amikor beesteledett, Jézus tanítványai lementek
   a tóra. Beszálltak a bárkába és elindultak a tavon át Kafarnaum felé.  Már
   rájuk sötétedett de Jézus még mindig nem volt velük. Erős szél fújt, és  a
   tó háborgott. Huszonöt-harminc stádiumnyit (mintegy öt kilométert) eveztek
   már, amikor látták, hogy Jézus a vízen járva közeledik a bárkához.  Nagyon
   megijedtek. De  Jézus  bátorította őket:  „Én  vagyok, ne  féljetek!”  Fel
   akarták venni a bárkába, de a bárka abban a pillanatban partot ért,  éppen
   ott, ahová tartottak.

   A kenyérszaporítás csodája és Jézusnak az élet kenyeréről mondott  beszéde
   között egy más jellegű csodáról,  Jézus vízen járásáról olvashatunk  Szent
   János evangéliumában. A kenyerek megszaporítása alkalmával Jézus több ezer
   ember  előtt  mutatta  meg  isteni  hatalmát.  A  vízen  járás  alkalmával
   kevesebben, csak  tanítványai  láthatták annak  újabb  jelét, hogy  az  Úr
   felette áll a  természet erőinek  és isteni  képességekkel rendelkezik.  A
   rendkívüli esettől  maguk  a  tanítványok  is  megijednek.  Ennek  alapján
   jogosan feltételezzük, hogy alighanem pánik  tört volna ki a nép  körében,
   ha többen látják a vízen járást. A megijedt tanítványokat Jézus ezekkel  a
   szavakkal nyugtatja: „Én vagyok, ne féljetek!” (Jn 6,20). Jézus csodái azt
   igazolják, hogy  ő  valóban az  Isten  Fia. Nem  kell  megijednünk  isteni
   hatalmától, nincs okunk félelemre, amikor hozzánk közeledik. Ha  engedjük,
   hogy hozzánk jöjjön,  velünk és  bennünk éljen,  biztosak lehetünk  abban,
   hogy jó irányba halad életünk hajója.
   A feltámadt Krisztus jelenései olyan események, amelyek bizonyos  félelmet
   ébresztenek.  Ezért  amikor  Krisztus  megjelenik  az  apostoloknak  és  a
   tanítványoknak, általában  így köszönti  őket: „Én  vagyok, ne  féljetek!”
   Félelmük örömre változik, amikor  felismerik Mesterüket. Legyen bennem  is
   öröm, amikor a feltámadt Krisztussal találkozom!

   Urunk, Jézus Krisztus! Te mindig meghallgatsz minket, bár emberi  szavaink
   nélkül is tudod, hogy mire van szükségünk lelki fejlődésünkhöz. Hittel  és
   bizalommal fordulunk hozzád, és kérünk, hogy adj meg nekünk mindent, a  mi
   üdvösségünkre szolgál! Köszönettel és hálával tartozunk neked azért,  mert
   gondunkat viseled  és  segítesz minket,  hogy  eljussunk az  üdvösség  re.
   Szeretnénk, ha tanításod jó talajra hullna a szívünkben! Add, hogy  mindig
   nyitott szívvel hallgassunk téged és tanításodat életre váltsuk!

   A mai olvasmány és a zsoltár szövege itt olvasható:
   http://igenaptar.katolikus.hu/

   A mai evangélium és elmélkedés szövege itt hallgatható meg: