[Evangelium] 2016-09-12

Evangelium mindennap evangelium at lista.hcbc.hu
2016. Sze. 12., H, 01:00:00 CEST

   2016. szeptember 12. – Hétfő, Szűz Mária szent neve

   Amikor Jézus a néphez intézett  beszédét befejezte, Kafarnaumba ment.  Ott
   betegen feküdt  egy századosnak  a szolgája,  akit ura  nagyon kedvelt.  A
   szolga már  a halálán  volt. A  százados, aki  hallott Jézusról,  elküldte
   hozzá a zsidók véneit azzal a kéréssel, hogy jöjjön el, és gyógyítsa meg a
   szolgáját. Amikor ezek odaértek Jézushoz, kérlelték őt: „Megérdemli,  hogy
   megtedd ezt neki, mert  szereti népünket, és a  zsinagógát is ő  építtette
   nekünk.”
   Jézus tehát velük ment. Amikor már nem messze voltak a háztól, a  százados
   eléje küldte barátait  ezzel az  üzenettel: „Uram, ne  fáradj! Nem  vagyok
   méltó, hogy hajlékomba  jöjj. Éppen ezért  nem tartottam magamat  méltónak
   arra sem,  hogy  hozzád menjek.  Csak  egy  szót szólj,  és  meggyógyul  a
   szolgám. Bár  magam  is alárendelt  ember  vagyok, alattam  is  szolgálnak
   katonák. S  ha  azt mondom  az  egyiknek: „Menj!”  –  akkor elmegy,  ha  a
   másiknak meg azt mondom: „Jöjj ide!” – akkor odajön, vagy ha a  szolgámnak
   szólok: „Tedd meg ezt!” – akkor megteszi.”
   Amikor Jézus ezt hallotta, elcsodálkozott. Megfordult, és így szólt az  őt
   követő tömegnek:  „Mondom nektek,  nem találtam  ekkora hitet  Izraelben.”
   Amikor a küldöttek hazaértek, a beteg szolgát egészségesnek találták.

   Jézus általában nem dicsérni szokta az emberek hitét, hanem megjutalmazni.
   A csodák ilyen jutalomnak számítanak. Az emberek hittel kérik a maguk vagy
   családtagjuk számára a gyógyulást, s  hitüket az Úr azzal jutalmazza  meg,
   hogy megszünteti  betegségüket, fogyatékosságukat.  A kafarnaumi  százados
   esetében  azonban  nem  csak  teljesíti  a  kérést,  hanem  szavakkal   is
   megdicséri a  katonatisztet: „Mondom  nektek,  nem találtam  ekkora  hitet
   Izraelben.”
   Mi, akik a hit  útján járunk, sokat tanulhatunk  az esetből. Miben hitt  a
   százados és  hogyan  fejezte ki  hitét?  Először arra  gondolunk,  hogy  a
   százados hitt abban, hogy Jézus képes meggyógyítani a szolgáját. Bizonyára
   hallott arról, hogy más helyeken milyen csodákat tett és azt reméli,  hogy
   szolgáját is  képes meggyógyítani.  Hitét  azzal mutatja  ki, hogy  az  Úr
   segítségét  kéri.  Házába  hívja  őt,  mert  hiszi,  hogy  megtörténhet  a
   gyógyulás. Nem  igazán érthető,  hogy  ha korábban  a házába  hívta  beteg
   szolgájához Jézust,  akkor később  miért tartja  méltatlannak magát  arra,
   hogy az Úr  a házába lépjen,  mindenesetre ez alapján  mondhatjuk, hogy  a
   százados hitt abban,  hogy Jézus akár  távolról, csupán szavának  erejével
   vagy akaratával is képes meggyógyítani a szolgáját. De még ennél is tovább
   mehetünk. A  százados azt  mondja,  hogy ő  maga  is „hatalom  alatt  álló
   ember.” Ezzel arra utal, hogy megsejti azt, hogy Jézus is kapta  valakitől
   a hatalmát. Ez  alapján mondhatjuk,  hogy a  százados hitt  abban, hogy  a
   mindenható Istentől kapta  hatalmát, azaz  elismeri, hogy  Jézus az  Isten
   küldötte.

   Urunk, Istenünk!  Te  egyetlen  Fiaddal  és a  Szentlélekkel  a  béke,  az
   irgalom, a szeretet, a megbocsátás és a  jóság Istene vagy. A te békéd,  a
   te nyugalmad,  a te  szereteted és  kegyelmed, istenséged  irgalma  legyen
   velünk és közöttünk életünk minden napján!

   Kedves Barátunk!

   2016. szeptember 16-17-én  (péntek délutántól szombat  estig) a  budapesti
   Március 15.  téren Téged  is  vár a  Katolikus  Társadalmi Napok,  azaz  a
   KATTÁRS!  A   rendezvény  színes   programját   kerekasztal-beszélgetések,
   előadások,  koncertek,  játékok,  sport,  gyermekeknek  szánt   programok,
   kiállítások  és   konferenciák   alkotják.   Minden   program   ingyenesen
   látogatható.

   Szeptember 17-én,  szombat  délelőtt 10  órától  a Március  15.  téren,  a
   beszélgetősátorban előadást tart Horváth  István Sándor atya.  Előadásának
   címe: Olvasd, éld, hirdesd az evangéliumot!

   További infó: http://kattars.hu/hirlevel

   A mai olvasmány és a zsoltár szövege itt olvasható:
   http://igenaptar.katolikus.hu/

   A mai evangélium és elmélkedés szövege itt hallgatható meg: