[Evangelium] 2016-10-15

Evangelium mindennap evangelium at lista.hcbc.hu
2016. Okt. 15., Szo, 00:10:00 CEST

   2016. október 15. – Szombat

   Jézus egy  alkalommal  így  beszélt tanítványaihoz:  Mondom  nektek,  hogy
   mindazt, aki  megvall engem  az emberek  előtt, az  Emberfia is  megvallja
   Isten angyalai előtt. Aki pedig megtagad engem az emberek előtt, azt én is
   megtagadom Isten angyalai  előtt. Aki az  Emberfia ellen szól,  bocsánatot
   nyer, de aki  a Szentlelket káromolja,  az nem nyer  bocsánatot. Amikor  a
   zsinagógák, elöljárók vagy hatóságok elé hurcolnak titeket, ne aggódjatok,
   hogy miképpen  és mivel  védekezzetek, vagy  mit mondjatok!  A  Szentlélek
   abban az órában megtanít majd titeket, hogy mit kell mondanotok.

   A néphez intézett beszéd elején felvázolt téma, az üdvösség kérdése, egyre
   jobban előtérbe kerül. Jézus  jól látja, hogy  a jövőben milyen  veszélyek
   fogják  fenyegetni  követőit  és  a  hitüket.  Szavai  azonban  nem   csak
   figyelmeztetésként hatnak,  hanem  buzdításként  is.  A  keresztény  ember
   legyen tudatában annak, hogy Krisztusban való hite miatt támadások  fogják
   érni és hite törékeny. Senki sem lehet túlzottan magabiztos, mert az  élet
   komoly próbatételek elé állítja. Itt  nem csak arra kell gondolni,  amikor
   hitetlen emberek bántalmazzák őt hite, vallásossága miatt, hanem arra  is,
   amikor a  szenvedés vagy  az élet  más határhelyzetei  állítják az  embert
   választás,  döntés,  állásfoglalás  elé.   Ez  utóbbiak  is  sok   esetben
   jelentenek próbatételt, a hit próbatételeit az ember számára.
   Hitünk valóban  törékeny, ezért  szüntelen erősítésére  kell  törekednünk,
   hogy kiálljuk ezeket  a próbákat  és megvalljuk hitünket.  Miért fontos  e
   megvallás? Egyrészt tanúságtétel a világ számára, azaz jó példa, amely  új
   követőket szerezhet  Krisztusnak. Másrészt  az üdvösség  feltétele.  Ezzel
   kapcsolatban teszi a mi Urunk a következő kijelentést: „aki megvall  engem
   az emberek előtt, azt az Emberfia is megvallja Isten angyalai előtt.”
   Jézus az Emberfia, aki a hitéhez hű emberek mellett áll a végső ítéletkor.
   Ő vezessen be mindannyiunkat a mennyországba!

   Urunk, Jézusunk,  ments  meg  bennünket attól,  hogy  elforduljunk  tőled,
   megfeledkezzünk gondviselésedről és  a lelki  értékekről, amelyeket  neked
   köszönhetünk. Ments  meg  minket  attól,  hogy  szívünkön  eluralkodjon  a
   kapzsiság, a telhetetlenség és a gazdagodás féktelen vágya! Taníts  minket
   egyszerűségre és szegénységre, hogy mindig elégedettek legyünk azzal, amit
   te adsz nekünk! Jézusunk, te légy szívünk gazdagsága!

   A mai olvasmány és a zsoltár szövege itt olvasható:
   http://igenaptar.katolikus.hu/

   A mai evangélium és elmélkedés szövege itt hallgatható meg: