[Evangelium] 2016-10-13

Evangelium mindennap evangelium at lista.hcbc.hu
2016. Okt. 13., Cs, 00:10:00 CEST

   2016. október 13. – Csütörtök

   Jézus  egy  lakomán  így  korholta  a  farizeusokat:  „Jaj  nektek,   akik
   síremléket építetek azoknak a prófétáknak, akiket a ti atyáitok  megöltek!
   Ezzel is csak azt igazoljátok, hogy helyeslitek atyáitok cselekedeteit, és
   egyetértetek velük: azok megölték őket, ti meg sírt készítetek nekik.  Nem
   hiába mondja Isten bölcsessége: Prófétákat és apostolokat küldök hozzájuk.
   Némelyeket közülük megölnek, másokat üldözni fognak. E nemzedéknek  számot
   kell adnia minden próféta véréről, amelyet kiontottak a világ  kezdetétől,
   Ábel vérétől egészen  Zakariás véréig,  akit az oltár  és a  templomépület
   között megöltek. Igenis, mondom nektek: felelősségre vonják mindezért  ezt
   a nemzedéket.  Jaj nektek,  törvénytudók! Lefoglaltátok  a tudás  kulcsát.
   Magatok nem mentetek be  vele, az odaigyekvőket pedig  megakadályozzátok.”
   Amikor  ezeket  elmondta  nekik,  az   írástudók  és  a  farizeusok   nagy
   felháborodásukban   különféle   kérdésekkel    kezdték   faggatni.    Azon
   fondorkodtak,  hogy  rajtakapják   valami  olyan  kijelentésén,   amellyel
   vádolhatják.

   A farizeusok  és  törvénytudók  ellen mondott,  s  magatartásuk  helytelen
   mivoltát  feltáró   jézusi  beszéd   harmadik   részét  olvassuk   a   mai
   evangéliumban.  Az   előzményekben   Jézus  bemutatta   cselekedeteik   és
   gondolkodásuk  hiányosságát,   ma  pedig   egész  életvitelük   legnagyobb
   veszélyéről beszél. Ezt  mondja: „Lefoglaltátok a  tudás kulcsát.  Magatok
   nem  mentetek  be  vele,  az  odaigyekvőket  pedig  megakadályozzátok.”  A
   törvénytudóknak az  volna a  feladata, hogy  az isteni  kinyilatkoztatást,
   szót és  parancsot  értelmezzék, magyarázzák,  annak  helyes  megtartására
   tanítsák az embereket. De hogyan tudnák ezt a feladatukat teljesíteni,  ha
   ők maguk sem értik  meg az isteni üzenetet  és nem aszerint élnek?  Hogyan
   tudnának másokat erre tanítani,  ha életvitelük ennek ellenkezője?  Hogyan
   mutathatnák meg az üdvösség  útját másoknak, ha  maguk sem törekszenek  az
   üdvösség elérésére?
   Jézus beszéde  itt  éri  el  csúcspontját,  hiszen  már  nem  néhány  szál
   növényről, vagy  kevés  termésről  van  szó,  hanem  az  ember  számára  a
   legfontosabbról, az örök  életről, az  üdvösségről. A  farizeusokat és  az
   írástudókat Jézus teljesen  alkalmatlannak tartja arra  a feladatra,  amit
   végeznek és  ennek a  képmutatásuk az  oka. Ismerik  ugyan a  törvényeket,
   aprólékosan be  is tartják  azokat, de  a mögöttük  rejlő üdvözítő  isteni
   szándékról mit sem tudnak.
   Krisztus törvényének, a szeretet  parancsának teljesítése vezessen  minket
   az üdvösség útján!

   Uram, Jézus, vezess engem a gyógyulás útján és a hit útján. Benned ismerem
   fel gyógyítómat  és  te  vagy  a  hit  ajándékozója.  Időt  adsz  nekem  a
   bűnbánatra és a megtérésre. Időt adsz  nekem a lelki megújulásra és  hitem
   elmélyítésére.  Időt  adsz  nekem,  hogy  veled  találkozzak.   Megbocsátó
   kegyelmed mindennél többet ér számomra!

   A mai olvasmány és a zsoltár szövege itt olvasható:
   http://igenaptar.katolikus.hu/

   A mai evangélium és elmélkedés szövege itt hallgatható meg: