[Evangelium] 2016-05-09

Evangelium mindennap evangelium at lista.hcbc.hu
2016. Május. 9., H, 01:00:00 CEST

   2016. május 9. – Hétfő

   Amikor  az  utolsó  vacsorán  Jézus  elmondta  búcsúbeszédét,  tanítványai
   megjegyezték: „Most nyíltan beszélsz, nem hasonlatokban. Most  elismerjük,
   hogy mindent tudsz, és nincs szükség  rá, hogy valaki is kérdezzen.  Ezért
   hisszük, hogy Istentől jöttél.” Jézus így felelt: „Most hisztek? Eljön  az
   óra – már el is jött –, amikor szétszéledtek, ki-ki a maga útján, és engem
   magamra hagytok. De én nem vagyok egyedül, mert az Atya velem van. Mindezt
   azért mondtam  nektek,  hogy  békességet  találjatok  bennem.  A  világban
   üldözést szenvedtek; de bízzatok! Én legyőztem a világot.”

   Az  utolsó  vacsorán  mondott  beszédében  Jézus  arra  törekedett,   hogy
   felkészítse övéit arra  az időszakra,  amikor ő  már nem  lesz velük.  Így
   fogalmaz: „A világban  üldözést szenvedtek;  de bízzatok!  Én legyőztem  a
   világot.” Figyelmeztetés és bátorítás is ez egyben. Vajon Jézus miért érzi
   szükségesnek, hogy a rájuk váró nehézségekre figyelmeztesse és egyúttal  a
   kitartás fontosságára  emlékeztesse  tanítványait  egy  olyan  helyzetben,
   amikor ők kifejezetten  megvallották hitüket? Hiszen  szavai azt  követően
   hangzanak el,  hogy tanítványai  örömmel  jelentették ki:  „Hisszük,  hogy
   Istentől jöttél.”  Hitvallásuk  azt  sugallja,  hogy  a  Jézussal  töltött
   mintegy három  esztendő nem  volt hiábavaló.  A Mester  tanítása  meghozta
   gyümölcsét. Jézus szándéka, hogy elindítsa őket a hit útján,  megvalósulni
   látszik. Miért hangzik el mégis a figyelmeztetés?
   A tanítványok valóban sokat haladtak előre  a hit útján, de még hátra  van
   hitük legnagyobb próbája, Jézus halála,  majd pedig a másik próbatétel  az
   lesz számukra,  hogy  hitükért  bántalmazni,  üldözni  fogják  őket.  Erre
   szeretné Jézus  felkészíteni őket.  Ezért bátorítása  nem szólhat  másról,
   mint az ő győzelméről  a világ fölött. Az  ő segítségével minden  követője
   képes arra, hogy hűséggel kitartson a hitben. Az Úr imája, figyelmeztetése
   és bátorítása nekem is szól.

   Boldogabbak legyenek az emberek Uram,  érezze és tudja meg mindenki,  akit
   ma elém küldesz,  legyen akár ellenség  vagy jó barát,  hogy csak a  javát
   akarom, és őszintén megbízhat bennem. Kérlek,  adj erőt, hogy a mai  napom
   utolsó percéig mindenkivel csak  jót tehessek, hogy elviselhetőbbé,  jobbá
   váljék a világ s körülöttem boldogabbak legyenek az emberek!

   A   mai    olvasmány    és    a    zsoltár    szövege    itt    olvasható:
   http://igenaptar.katolikus.hu/