[Evangelium] 2016-05-07

Evangelium mindennap evangelium at lista.hcbc.hu
2016. Május. 7., Szo, 01:00:00 CEST

   2016. május 7. – Szombat

   Búcsúbeszédében Jézus  így szólt  tanítványaihoz: Bizony,  bizony,  mondom
   nektek: Bármit  kértek majd  az én  nevemben az  Atyától, megadja  nektek.
   Mindeddig semmit sem kértetek  az én nevemben.  Kérjetek, és kaptok,  hogy
   örömötök teljes legyen! Ezeket hasonlatokban mondtam nektek. Eljön az óra,
   amikor már nem  hasonlatokban szólok, hanem  nyíltan beszélek az  Atyáról.
   Azon a napon majd az én nevemben kértek, és nem mondom azt nektek, hogy én
   kérem értetek  az  Atyát. Hiszen  az  Atya  szeret titeket,  mivel  ti  is
   szerettetek engem,  és  hittétek, hogy  az  Istentől jöttem.  Eljöttem  az
   Atyától és a világba  jöttem. Most elhagyom a  világot, és visszatérek  az
   Atyához.
   Jn 16,23b-28

   Elmélkedés:

   A mai evangéliumban  Jézus a következő  kijelentést teszi: „Bármit  kértek
   majd az  én  nevemben  az  Atyától,  megadja  nektek.”  E  szavakat  sokan
   félreértik,  s  ennek  köszönhetően  szabadon  engedik  fantáziájukat   és
   nagyszabású dolgokat kérnek  Istentől. Ennek  vége természetesen  csalódás
   lesz, mert mégsem nyerheti meg  mindenki a lottó főnyereményét, aki  ezért
   imádkozik.
   Sokan hangoztatják,  hogy  rengeteget  imádkoztak  valamiért,  amit  jónak
   gondoltak,  de  Isten   mégsem  hallgatta  meg   őket,  nem   teljesítette
   kívánságukat. Először  is azon  érdemes  elgondolkozni, hogy  valóban  jót
   kértek-e? Aztán az is lényeges lehet, hogy kinek a számára kértek valamit?
   Önmagunk számára földi javakat kérni valójában önzés, amely a  mértéktelen
   birtoklási vágyból táplálkozik. Miért is teljesítené Isten ezeket az  önző
   kéréseket? És az is  kérdés, hogy valóban Jézus  nevében imádkozunk, az  ő
   nevében terjesztjük-e kéréseinket a mennyei  Atya elé? Ha megértjük  Jézus
   szeretetét és megérezzük a megváltottság örömét, akkor nem evilági javakat
   kérünk Istentől, hanem azt, hogy üdvözítsen minket és másokat is  segítsen
   az üdvösségre! Ha mindaz, amit  kérsz megegyezik Isten üdvözítő  tervével,
   kérésed valóra  fog  válni.  Ha viszont  ellenkezik  azzal,  legyél  hálás
   Istennek, hogy nem teljesült önző vágyad!

   Uram, Jézus, taníts meg engem az alázatos és türelmes várakozásra!  Taníts
   meg engem arra, hogy téged érdemes várnom, a veled való végső találkozást!
   Taníts meg engem arra, hogy ne azonnali eredményt várjak, hanem türelemmel
   várjam a te kegyelmed növekedését bennem.

   A   mai    olvasmány    és    a    zsoltár    szövege    itt    olvasható: