[Evangelium] 2016-05-04

Evangelium mindennap evangelium at lista.hcbc.hu
2016. Május. 4., Sze, 01:00:01 CEST

   2016. május 4. – Szerda

   Búcsúbeszédében Jézus  így  szólt tanítványaihoz:  „Még  sok  mondanivalóm
   volna nektek, de nem  vagytok hozzá elég erősek.  Amikor azonban eljön  az
   Igazság Lelke, ő majd elvezet titeket a teljes igazságra. Nem magától  fog
   beszélni, hanem azt  mondja el, amit  hall, és a  jövendőt fogja  hirdetni
   nektek. Megdicsőít engem, mert az enyémből veszi, amit majd hirdet nektek.
   Minden, ami Atyámé, enyém is. Ezért mondtam, hogy az enyémből veszi,  amit
   majd hirdet nektek.”

   Az eljövendő és elküldendő Szentlélekről  szóló tanítás folytatódik a  mai
   evangéliumi  részben,   amelyet   Jézus   az   utolsó   vacsorán   mondott
   apostolainak. E helyen azt  állítja, hogy a  teljes igazságra, az  igazság
   teljességére fogja elvezetni  őket a  harmadik isteni  személy. Miért  van
   szükség arra, hogy a Szentlélek az  igazság újabb mélységeit tárja fel  az
   apostolok számára, akik éveken keresztül Jézus közelében voltak, hallották
   tanítását  és   cselekedetei   láttán   személyesen   is   meggyőződhettek
   tanításának igazságáról? A válasz a „kereszt botrányában” rejlik,  ahogyan
   Szent Pál apostol nevezi Krisztus kereszthalálát (vö. 1Kor 1,23-24). Az Úr
   szenvedése és  kereszthalála  a  hitetlen  zsidóknak  botrány  volt,  mert
   elképzelhetetlen volt számukra,  hogy a  Messiás ilyen  módon haljon  meg.
   Ugyanakkor az apostolokat, a tanítványokat és a Krisztusban hívő  zsidókat
   is próbára  tette  a  kereszthalál  eseménye  és  ténye,  az  ő  hitük  is
   megrendült.
   A Szentlélek,  akit  az  előző napok  evangéliumaiban  olvasottak  alapján
   jogosan  nevezünk   az  emberek   legfőbb   tanítójának  és   az   igazság
   hirdetőjének,  megvilágosítja  értelmünket   és  megérteti  velünk,   hogy
   Krisztus szenvedése és  önfeláldozó halála olyan  tett, amelyet a  mennyei
   Atya kívánt a mi megváltásunk  érdekében, és amelyet Krisztus az  irántunk
   való szeretetből vállalt.

   Engedd, én Istenem, hogy a  te szent Fiad áldozatának gyümölcsét  érezzem.
   Az igaz hit  és a keresztény  szeretet által szent  Fiadba olts be  engem,
   hogy én  őbenne  és  ő  énbennem  lakozzék.  Engedd,  Uram,  hogy  azt  az
   üdvösséget,  amelyet  nekünk  haláloddal  nyertél,  magunkhoz  kapcsoljuk.
   Gyógyítsd meg  lelki  sebeinket;  ne  utáld  meg,  irgalmas  szamaritánus,
   háládatlan szolgáidat.  Azon  szeretetért,  mely téged  a  földre  hozott,
   tisztítsd meg az én bűnös lelkemet.
   Pázmány Péter

   A   mai    olvasmány    és    a    zsoltár    szövege    itt    olvasható:
   http://igenaptar.katolikus.hu/

   Kedves e-vangélium olvasók!
   Másfél esztendővel ezelőtt  annak tudatában  kezdtem bele  a Szent  Márton
   evangelizációs ház  építésébe, hogy  a Jóisten  nélkül ez  nem fog  menni.
   Sokat imádkoztam előtte,  és imáimban  azt a  megnyugtató választ  kaptam,
   hogy amit Isten  nevében elkezdünk,  azt az  ő segítségével  be is  tudjuk
   fejezni.

   Egy ilyen nagy munka során a Jóisten megtanít az alázatra. Megtanít  arra,
   hogy az eredményeket  ne magamnak, hanem  neki tulajdonítsam, és  azoknak,
   akiket ő indít nagylelkűségre. És  megtanít, hogy ne legyek  elbizakodott,
   de nap mint nap  bizalommal forduljak hozzá. És  türelemre tanít, hogy  ne
   siettessem a dolgokat, mert ő jobban tudja, hogy mikor jön el valaminek az
   ideje.

   Öröm számomra napról napra, hétről hétre megtapasztalni a gondviselést  és
   azt, hogy  szolgálatunk  és  kezdeményezésünk talán  tetszésre  lel  Isten
   szemében, ezért a köszönet és a hála neki jár elsősorban, továbbá  nektek,
   akik imáitokkal és adományaitokkal segítetek.

   Az elmúlt  héten helyére  kerültek az  épületen a  külső nyílászárók,  így
   mostantól  már  barátságosabb  körülmények  között  végezhetjük  a   belső
   munkálatokat. Az e-vangélium olvasók adományainak köszönhetően a költségek
   83 %-a összegyűlt. Már csak 17 % hiányzik.
   Az építkezésről új képeket készítettem,  és feltettem a honlapra, ahol  az
   adományozást is folyamatosan láthatjátok.
   www.szentmartonhaz.hu
   Szeretettel  kérem,   hogy  akinek   van  rá   lehetősége,  támogassa   az
   evangelizációs  ház  építését!   Köszönöm  nagylelkű  adományaitokat!   És
   köszönöm a  személyes  látogatásokat. Továbbra  is  mindenkit  szeretettel
   várok, aki  szeretné  megnézni nagy  munkánkat.  A Jóisten  áldását  kérem
   rátok!
   Szeretettel: István atya - Horváth István Sándor
   2016. május 4.

   Adományt az alábbi módokon lehet küldeni:
   1.   Online   adomány   internetes   fizetésre   alkalmas    bankkártyával
   http://zalalovo.plebania.hu/tamogatas
   Az Adománynál válasszuk célként: Szent Márton ház

   2. Utalás
   Számlatulajdonos neve: Zalalövői Plébánia
   Számlaszám: 10402355-00026472-00000003
   Megjegyzés: Szent Márton ház
   Utalás külföldről: IBAN (nemzetközi számlaszám): HU25 1040 2355 0002  6472
   0000 0003
   BIC (SWIFT) kód: OKHBHUHB

   3. Sárga  postai  csekk  egyszerűen  igényelhető  a  www.szentmartonhaz.hu
   honlapon. Vagy kérhető tőlem a zalalovo at gmail.com címen e-mailben.  Kérem,
   írja meg nevét  és postacímét irányítószámmal,  valamint röviden  jelezze,
   hogy a Szent Márton ház támogatásához kér csekket.

   4. Postai (rózsaszín)  utalványon a következő  címre: Zalalövői  Plébánia,
   H-8999 Zalalövő, Szabadság tér 6.
   Megjegyzés: Szent Márton ház

   +1 Kérem, hogy akik cégük nevében szeretnének adakozni és a cég könyvelése
   számára igazolást kérnek közcélú adományukról, a zalalovo at gmail.com  címen
   jelezzék felém ezen igényüket. Köszönöm!