[Evangelium] 2016-03-10

Evangelium mindennap evangelium at lista.hcbc.hu
2016. Már. 10., Cs, 01:00:02 CET

   2016. március 10. – Csütörtök

   Egy  alkalommal  Jézus  ezeket  mondta  a  zsidóknak:  „Ha  én  tanúskodom
   önmagamról, a saját  tanúskodásom keveset  ér. Más  tanúskodik rólam,  (az
   Atya), és  én tudom,  hogy igaz  az  ő tanúsága,  amelyet rólam  tesz.  Ti
   (Keresztelő) Jánoshoz  fordultatok, és  ő  tanúságot tett  az  igazságról.
   Nekem azonban nincs szükségem emberi tanúságra. Ezeket azért mondom,  hogy
   üdvözüljetek. Égő  és világító  fény volt  János, de  ti csak  ideig-óráig
   akartatok az  ő  fényében  gyönyörködni.  Mellettem  nagyobb  bizonyítékok
   szólnak,  mint  János  tanúskodása:  az  én  tetteim,  amelyeket  az  Atya
   akaratából cselekedtem.  Azok bizonyítják,  hogy  az Atya  küldött  engem.
   Tehát maga az  Atya, aki  küldött engem,  ő tett  tanúságot mellettem.  Ti
   viszont sem szavát nem hallottátok, sem  arcát nem láttátok. De még  igéje
   sem marad bennetek, mert nem  hisztek abban, akit ő küldött.  Vizsgáljátok
   meg az írásokat, hiszen azt  tartjátok, hogy általuk nyertek örök  életet!
   Éppen az írások  tanúskodnak mellettem.  Ti mégsem  akartok hozzám  jönni,
   hogy elnyerjétek az (örök) életet.  Emberektől nem fogadok el  dicsőítést.
   Ismerlek titeket. Tudom, hogy  nincs meg bennetek  az Isten szeretete.  Én
   Atyám nevében jöttem,  de nem fogadtatok  el. Majd ha  más valaki a  saját
   nevében  jön,  azt  elfogadjátok.  Hogyan  hihetnétek  ti,  akik   egymást
   dicsőítitek, de nem keresitek azt a dicsőséget, amely Istentől  származik?
   Ne gondoljátok, hogy  én leszek a  ti vádlótok az  Atyánál. A ti  vádlótok
   Mózes lesz,  akiben pedig  reménykedtek. Ha  hinnétek Mózesnek,  nekem  is
   hinnétek, hiszen  ő rólam  írt. Ha  azonban az  ő írásainak  nem  hisztek,
   hogyan hinnétek az én tanításomnak?”

   Az előzményekben  Jézus  azt állította  magáról,  hogy ő  a  mennyei  Atya
   küldötte és  mindent  az  Atyával  való  teljes  egyetértésben  tesz.  Azt
   szeretné,  hogy  az  emberek  higgyenek  benne.  Mi  a  bizonyíték   Jézus
   állításainak igazságára? Mi alapján  fognak hinni az  emberek? A mi  Urunk
   azt állítja,  hogy  a  mennyei  Atya  tanúskodik  mellette,  mégpedig  nem
   szavakkal, hanem  cselekedetekkel.  Mindaz,  amit tesz,  az  Atyától  való
   megbízás alapján teszi. Itt az  ő csodáira, mint jelekre kell  gondolnunk.
   Jézus tehát azt állítja,  hogy a csodák és  csodás gyógyulások az  Atyától
   származnak  és  ezek  igazolják  a  Fiú  származását  és  istenségét.  Bár
   kétségtelen tény, hogy  Jézus csodáinak van  a legnagyobb bizonyító  ereje
   isteni származására vonatkozóan, mégis helyesebb azt mondanunk, hogy az  ő
   egész földi  élete, tevékenysége,  halála és  feltámadása jel  az  emberek
   számára.
   Ilyen kijelentéseket csak az tesz, akinek rendkívül erős a küldetéstudata.
   Jézus azért tesz ilyen állításokat, mert  meg van győződve arról, hogy  az
   Atya küldötteként  szolgálja  az  emberek  megváltását  és  üdvösségét.  Ő
   mindvégig engedelmes Fiúként cselekszik, aki az Atya jóságát, irgalmát  és
   szeretetét sugározza.  Ha az  Atya Jézus  személyében tárja  fel magát  és
   szeretetét számunkra, akkor mi Jézusban való hit által ismerhetjük meg  az
   Atyát és juthatunk el hozzá.

   Hozzád fordulok, Atyám, mindenható Isten: őszinte szívvel és  kicsinységem
   tudatában  hálát  adok  neked,   s  egész  lelkemmel  kérlek,   rendkívüli
   jóságodban  fogadd  jóakarattal  könyörgésemet:  hatalmaddal  űzd  el   az
   ellenséget  tetteimtől  és  cselekedeteimtől,  erősíts  engem  a   hitben,
   kormányozd értelmem, adj nekem bensőséges gondolatokat, és vezess el engem
   boldogságod birtoklására! Vezess el engem arra, hogy téged mindenkinél  és
   mindennél jobban szeresselek!

   A   mai    olvasmány    és    a    zsoltár    szövege    itt    olvasható:

   Kedves e-vangélium olvasók!
   Friss információ:  Eddig 112  személy  306 tanszercsomagot  ajánlott  fel.
   További részletek: http://www.evangelium365.hu/list/projektek/4

   Idén egy  új kezdeményezést  indítunk,  amellyel túllépünk  a  jótékonyság
   keretein.  A  Tanszercsomag  2016.  jótékonysági  akcióval  a  hitoktatást
   szeretnénk segíteni. A célunk  az, hogy a  következő tanévben 1.  osztályt
   megkezdő gyermekek minél nagyobb  számban vegyenek részt a  hitoktatásban.
   Az általános  iskolákban  jelenleg  minden gyermek  vagy  az  állam  által
   szervezett  erkölcstanra,  vagy  az  egyház  által  biztosított  hit-   és
   erkölcstanra (röviden:  hittanra) jár.  Ha egy  gyermek már  1.  osztályos
   korában hittanra  jár, akkor  jó  esély van  arra,  hogy legalább  8  éven
   keresztül a hitre neveljük őt, bevezessük  a vallási életbe és az  egyházi
   közösségbe, felkészítsük  őt az  elsőáldozásra és  a bérmálásra,  valamint
   rajta keresztül elérjük családját is.

   A plébános vagy a hitoktató részéről egy rövid bátorítás és egy  ajándékba
   adott tanszercsomag a  bizonytalankodókat is a  hittan felé  irányíthatja.
   Így segíthetjük a  leendő 1.  osztályosok szüleit abban,  hogy az  iskolai
   beíratáskor gyermekük számára a hittant válasszák.

   A  Tanszercsomag  2016.  akció  keretében  a  gyermekek  ingyen  kapják  a
   tanszereket. A tanszercsomag tartalma: 1 db A5 füzetbox, 2 db vonalas és 2
   db négyzetrácsos füzet, 1 db órarend, 8 db füzetcímke, 1 db vonalzó, 1  db
   toll és egy 1 db színesceruzakészlet (12 színű). Valamennyi tanszer egyedi
   tervezésű  és  gyártású,  vallásos  témájú  képekkel  díszített,   illetve
   evangéliumi idézettel feliratozott.

   Ön is  támogathatja a  Tanszercsomag 2016.  jótékonysági akciót.  1700  Ft
   adományból 1  gyermek kaphat  1 csomagot,  ez az  összeg a  szállítást  is
   magában foglalja.  Egy  személy  akár  több  csomagot  is  felajánlhat.  A
   tanszercsomagokat  nem  a  felajánlóknak,  hanem  a   kedvezményezetteknek
   küldjük.

   Plébániák  vagy  iskolák  nevében  a  plébánosok,  a  hitoktatók  vagy  az
   intézményvezetők  igényelhetnek  tanszercsomagot   a  rendelkezésre   álló
   (felajánlott) mennyiség mértékéig.
   További  részletek  a  felajánlásokról  és   arról,  hogy  kik  kapják   a
   csomagokat,        a         következő        oldalon         találhatóak:
   http://www.evangelium365.hu/list/projektek/4
   Köszönettel és szeretettel: István atya - Horváth István Sándor
   2016. március 10.

   Köszönjük, hogy  Ön is  támogatja  akciónkat! E  célra szánt  adományát  a
   következő módokon küldheti el:

   1.   Online   adomány   internetes   fizetésre   alkalmas    bankkártyával
   http://zalalovo.plebania.hu/tamogatas
   Az Adománynál válasszuk célként: Tanszercsomag 2016

   2. Utalás
   Számlatulajdonos neve: Zalalövői Plébánia
   Számlaszám: 10402355-00026472-00000003
   Megjegyzés: Tanszercsomag 2016
   Utalás külföldről: IBAN (nemzetközi számlaszám): HU25 1040 2355 0002  6472
   0000 0003
   BIC (SWIFT) kód: OKHBHUHB

   3. Sárga postai csekk kérhető tőlem a zalalovo at gmail.com címen e-mailben.
   Kérem, írja  meg nevét  és  postacímét irányítószámmal,  valamint  röviden
   jelezze, hogy a Tanszercsomag 2016. akció támogatásához kér csekket.
   4. Postai (rózsaszín)  utalványon a következő  címre: Zalalövői  Plébánia,
   H-8999 Zalalövő, Szabadság tér 6.
   Megjegyzés: Tanszercsomag 2016