[Evangelium] 2016-03-02

Evangelium mindennap evangelium at lista.hcbc.hu
2016. Már. 2., Sze, 01:00:03 CET

   2016. március 2. – Szerda

   A hegyi beszédben Jézus ezt  mondta tanítványainak: „Ne gondoljátok,  hogy
   azért jöttem,  hogy  megszüntessem  a  törvényt  vagy  a  prófétákat.  Nem
   megszüntetni jöttem, hanem tökéletessé  tenni. Bizony mondom nektek,  amíg
   az ég és föld el nem múlik, nem  vész el a törvényből sem egy i betű,  sem
   egy vessző, hanem minden érvényben marad. Aki tehát csak egyet is  eltöröl
   akár a legkisebb  parancsok közül  is, és  úgy tanítja  az embereket,  azt
   nagyon  kicsinek  fogják  hívni  a  mennyek  országában.  És  mindaz,  aki
   megtartja és tanítja őket, igen nagy lesz a mennyek országában.”

   A zsidóság  törvénynek nevezte  az Isten  által adott  tanítást, amely  az
   emberek  közösségi  és  egyéni   magatartását,  valamint  vallási   életét
   szabályozta. Elsősorban a  tízparancsolatot és a  mózesi időkből  származó
   előírásokat nevezték törvénynek. Az  Isten által adott eredeti  törvényhez
   az évszázadok során számos szabály kapcsolódott, és ezek az emberek  által
   hozott szabályok szinte egyenlő  szintre kerültek az isteni  törvényekkel.
   Nem csoda, hogy Jézus korában mindennaposak voltak a viták a  törvénytudók
   között a törvények értelmezésével kapcsolatban.
   Jézus   azért    kerül    ellentétbe   a    korabeli    írástudókkal    és
   törvénymagyarázókkal, mert világosan megkülönbözteti az isteni törvényeket
   a későbbi időkből származó emberi  szabályoktól, és az előbbi  megtartását
   tartja lényegesnek. Erre vonatkozóan  mondja: „Ne gondoljátok, hogy  azért
   jöttem, hogy megszüntessem a törvényt vagy a prófétákat. Nem  megszüntetni
   jöttem, hanem tökéletessé tenni.” Kijelentése felszólítást jelent:  minden
   törvény és parancs mögött az Isten szándékát kell keresni! Nem a törvények
   megtartásának látszatára  kell törekedni,  hanem annak  a szándéknak  kell
   megfelelni, amit Isten eredetileg akart a törvénnyel! A törvények  lényege
   a  szeretet,  az  igazságosság  és  az  irgalmasság!  Isten  törvényei  az
   üdvösségre vezetnek.

   Uram, Jézus,  a te  küldötted  vagyok, ezért  mindenkor a  te  örömhíredet
   akarom továbbadni  és rólad  akarok tanúságot  tenni. A  te szereteted  és
   irgalmad jele szeretnék lenni a  világban, naponta gyakorolva az  irgalmas
   szeretet cselekedeteit. Mindent a te nevedben akarok tenni, hogy te  győzz
   a rossz és a gonosz felett.  Vezess engem Szentlelked által, aki indít  és
   megerősít engem és az egész Egyházat a küldetésben!

   A   mai    olvasmány    és    a    zsoltár    szövege    itt    olvasható:

   Tiéd a döntés címmel a Házas Hétvége Mozgalom 20–30 év közötti egyedülálló
   fiatalok számára szervez programot március 11-13. között Budapesten.
   Ha szeretnéd önmagadat jobban  megismerni, akkor itt  a helyed! A  hétvége
   során fiatalok és  felnőttek fogják személyes  életüket megosztani  veled,
   mely  során   sok   mindenben  magadra   ismerhetsz.   Társaiddal   együtt
   gondolkodhattok és felfedezhetitek, hogyan is lehet egymással  boldogulni.
   Nagy szeretettel várunk programunkra! - írják a hétvége szervezői.
   Bővebb              információ               és               jelentkezés:
   https://sites.google.com/site/tiedadontes/
   A jelentkezéseket a tiedadontes [kukac] gmail.com e-mail címen várják.
   Jelentkezési határidő: március 6., vasárnap