[Evangelium] 2016-07-25

Evangelium mindennap evangelium at lista.hcbc.hu
2016. Júl. 25., H, 01:00:00 CEST

   2016. július 25. – Hétfő, Szent Jakab apostol

   Jézus Jeruzsálembe  indult. Útközben  odalépett hozzá  a Zebedeus  fiúknak
   (Jakab és János apostoloknak) anyja,  fiaival együtt, és leborult  előtte,
   hogy kérjen valamit. Jézus megkérdezte tőle: „Mit kívánsz?” Ő azt felelte:
   „Intézd úgy, (Uram,) hogy az én  két fiam országodban melletted üljön:  az
   egyik jobbodon, a másik pedig bal oldaladon.”
   Jézus  így  válaszolt  nekik:  „Nem  tudjátok,  hogy  mit  kértek.  Készek
   vagytok-e arra,  hogy  kiigyátok azt  a  kelyhet, amelyet  nekem  ki  kell
   innom?” „Készek  vagyunk!”  –  felelték.  Jézus  erre  így  folytatta:  „A
   szenvedések kelyhét  velem  együtt  kiisszátok  majd.  De  hogy  ki  üljön
   mellettem jobb és bal felől,  azt nem én döntöm  el. Azok ülnek majd  ott,
   akiket mennyei Atyám erre kiválasztott.”
   Amikor a többi  tíz (apostol)  ezt meghallotta,  méltatlankodni kezdett  a
   testvérpár viselkedése  miatt.  Jézus magához  hívta  őket, és  így  szólt
   hozzájuk: „Tudjátok,  hogy a  pogányoknál hogyan  hatalmaskodnak a  vezető
   emberek: akinek  nagyobb a  rangja, érezteti  a hatalmát.  Nálatok ne  így
   legyen! Aki köztetek nagyobb akar lenni,  legyen a szolgátok! És aki  első
   akar lenni, legyen  a cselédetek! Az  Emberfia sem azért  jött, hogy  neki
   szolgáljanak,  hanem  hogy  ő  szolgáljon  másoknak,  és  odaadja   életét
   váltságul mindenkiért.”

   Az  isteni   akarat   idővel   átalakítja   az   emberi   szándékokat   és
   elképzeléseket.  Nem  az   emberi  akarat   megszüntetéséről  vagy   annak
   kényszerítéséről van itt szó, hanem arról, hogy az ember lassanként  egyre
   jobban megismeri Isten akaratát és annak szolgálatába állítja életét, hogy
   így helyes mederbe kerüljenek szándékai.
   A mai napon  Szent Jakab  apostolt ünnepeljük,  aki testvérével,  Jánossal
   együtt végigjárta  a lelki  átalakulásnak  ezt az  útját. Neki  is  voltak
   elképzelései Jézus messiási uralmáról és azzal kapcsolatban is nagyszabású
   tervei voltak, hogy neki milyen  szerepe lehet majd. Dicsőség,  uralkodás,
   hatalom   jellemezték    elképzeléseit,    amely    idővel    szolgálattá,
   önfeláldozássá, vértanúsággá  alakult  át. E  lelki  érésnek,  fejlődésnek
   hátterében nem egyszerűen csak Jézus szavai álltak, hanem sokkal inkább az
   Úr példája, aki tanítványaitól, különösen is apostolaitól azt várja,  hogy
   osztozzanak sorsában.
   Lehetnek az életben nekem  is nagyszerű terveim, csodálatos  elképzeléseim
   jövőmmel  kapcsolatban,  de  Isten  nem  képes-e  még  ennél  is   jobbat,
   csodálatosabbat  kigondolni?   Vajon   hajlandó  vagyok-e   elindulni   az
   apostolokéhoz  hasonló   úton?   Kész   vagyok-e   arra,   hogy   Istennek
   engedelmeskedjek?  Az  isteni  akarat  idővel  átalakítja  az  én   emberi
   szándékaimat és elképzeléseimet is.

   Életem Ura,  Jézus  Krisztus! Készen  állok  arra, hogy  tétovázás  nélkül
   induljak és  kövesselek  téged! Tudom,  hogy  mennyire nehéz  lesz  az  út
   számomra, de vállalom, mert ez vezet  holt múltamból a jövő felé, az  élet
   felé, az üdvösség felé. Nem tart vissza semmi. Nem hátráltathat semmi. Nem
   akadályozhat semmi. Te  vagy számomra  az út  és te  vagy a  cél! Te  légy
   vezetőm az örök élet felé! Te légy társam az Atyához vezető úton! Te  légy
   erősítőm, ha fáradok!  Te légy  bátorítóm, ha csüggedek!  Te légy  örömöm,
   amikor megérkezem! Segíts, hogy az evangéliumhoz méltóan éljek!

   A   mai    olvasmány    és    a    zsoltár    szövege    itt    olvasható:
   http://igenaptar.katolikus.hu/