[Evangelium] 2016-07-23

Evangelium mindennap evangelium at lista.hcbc.hu
2016. Júl. 23., Szo, 01:00:01 CEST

   2016. július 23. – Szombat, Szent Brigitta, Európa társvédőszentje

   Abban az  időben  Jézus ezt  mondta  tanítványainak: Én  vagyok  az  igazi
   szőlőtő, Atyám a szőlőműves. Minden szőlővesszőt, amely nem hoz gyümölcsöt
   bennem, lemetsz rólam, azt pedig, amely gyümölcsöt hoz, megtisztítja, hogy
   még többet  teremjen. Ti  már  tiszták vagytok  a tanítás  által,  amelyet
   hirdettem nektek. Maradjatok bennem, akkor én is bennetek maradok.  Miként
   a szőlővessző nem hozhat gyümölcsöt magától, ha nem marad a szőlőtőn,  úgy
   ti sem, ha nem  maradtok bennem. Én vagyok  a szőlőtő, ti a  szőlővesszők.
   Aki bennem marad, és  én őbenne, az bő  termést hoz. Mert nélkülem  semmit
   sem tehettek. Aki nem marad bennem,  azt kivetik, mint a szőlővesszőt,  és
   elszárad. Összeszedik, tűzre  vetik és  elégetik. Ha  bennem maradtok,  és
   szavaim  is  bennetek  maradnak,   akkor  bármit  akartok,  kérjétek,   és
   megkapjátok. Azáltal  dicsőül  meg  Atyám,  hogy  bő  termést  hoztok,  és
   tanítványaim lesztek.

   Abban az  időben,  amikor  az  első század  vége  felé  János  evangélista
   lejegyzi írását, már sokfelé virágzó, élő keresztény közösségek  működnek.
   Az Úr által alapított  közösség, az Egyház  évtizedekkel Jézus halálát  és
   feltámadását követően is  létezik, bár tagjai  ekkorra már megismerték  az
   üldözéseket is.  Az  üldözések ellenére  is  újabb személyek  térnek  meg,
   csatlakoznak Krisztus  követőihez,  egyre  jobban terjed  és  erősödik  az
   Egyház.
   Mi áll mindennek hátterében? Mitől növekszik az Egyház? Minek  köszönhető,
   hogy vannak új megtérők? Jézus példázata a szőlőtőről és a szőlővesszőkről
   választ ad ezekre a kérdésekre,  megfogalmazza az Egyházról szóló  tanítás
   alapját. Krisztus a  szőlőtő, akiből minden  kibontakozik. Belőle élet  és
   erő árad mindazokba, akik hozzá kapcsolódnak, hozzá tartoznak. E közvetlen
   kapcsolat, az Úrhoz  való kapcsolódás az  alapja annak, hogy  valaki az  ő
   közösségéhez, az Egyházhoz tartozzon.
   A ma  ünnepelt Szent  Brigittát Szent  II. János  Pál pápa  Sziénai  Szent
   Katalinnal és  Avilai Nagy  Szent Terézzel  együtt 1999-ben  nyilvánította
   Európa társvédőszentjévé. E  napon imádkozzunk azért,  hogy a  kontinensen
   élő keresztények soha ne  tagadják meg és  ne szakítsák meg  kapcsolatukat
   Krisztussal,  hanem  belőle  életerőt   merítve  fáradozzanak  az   Egyház
   növekedéséért.

   Ó, Uram,  nem merem  már  ígérni, hogy  megjobbítom  életemet! Ha  te  nem
   segítesz, csak  rosszat tudok  tenni. Ha  nem segítesz,  még szeretni  sem
   tudlak. Magamban  semmit sem  bízom, Jézusom.  Bizalmatlan vagyok  önmagam
   iránt, benned azonban  bízom! Uram,  Jézus Krisztus, ha  te nem  segítesz,
   sohasem leszek képes jót tenni! Ha te nem segítesz, elvesztem. Jézus, légy
   az  én  Jézusom,  ez  számomra  az  üdvösség!  Add,  hogy  ne   félelemből
   ragaszkodjak hozzád, hanem szeretetből! Nem  akarok mást tenni, mint a  te
   akaratodat. Szentháromság egy Isten, könyörülj rajtam!
   Néri Szent Fülöp

   A   mai    olvasmány    és    a    zsoltár    szövege    itt    olvasható: