[Napi e-vangelium] 2016-12-10

Evangélium365 evangelium at lista.hcbc.hu
2016. Dec. 10., Szo, 00:10:00 CET

   2016. december 10. – Szombat

   Színeváltozása után  tanítványai megkérdezték  Jézust: „Miért  mondják  az
   írástudók, hogy előbb Illésnek kell eljönnie?” Ő így felelt: „Illés  eljön
   ugyan, és helyreállít mindent,  én azonban azt  mondom nektek, hogy  Illés
   már eljött, de nem ismerték fel, és kényük-kedvük szerint bántak vele. Így
   szenved majd az Emberfia is tőlük.” Ekkor értették meg a tanítványok, hogy
   Keresztelő Jánosról beszélt nekik.

   Adventi készületünk  során felidézzük,  hogy  az ószövetségi  idők  embere
   miként várta a  megváltó, a messiás  jövetelét. Jézus korában  általánosan
   elterjedt volt  az  a vélekedés,  hogy  a messiási  időket  Illés  próféta
   eljövetele, megjelenése  előzi  meg. Illés  próféta  a maga  korában  arra
   szólította fel az embereket, hogy térjenek vissza az igaz Isten imádásához
   és a törvények megtartásához.  A messiás előfutáraként megjelenő  Illésnek
   is ugyanez lett volna a feladata. Ezt a nézetet idézik fel Jézus számára a
   tanítványok. Kérdésük nem arra irányul, hogy Mesterük igaznak tartja-e ezt
   az írástudói elképzelést, hanem azt  szeretnék tudni, hogy eljött-e már  a
   messiási idő.
   Válaszában Jézus kijelenti, hogy a messiás előfutára már eljött Keresztelő
   János személyében, nem  kell tovább Illésre  várni. Mert nem  a személy  a
   lényeges, hanem  az általa  elvégzett feladat.  Keresztelő János  ugyanúgy
   bűnbánatra, megtérésre, az  Isten törvényéhez való  visszatérésre hívta  a
   népet, miként  egykor Illés,  de sokan  nem hallgattak  szavára, mert  nem
   ismerték fel az idők jeleit.
   Előítéleteim, elképzeléseim és elvárásaim  nem akadályoznak-e abban,  hogy
   felismerjem az isteni jeleket és meghalljam a nekem szóló üzenetet?  Isten
   ugyanis nem  az én  elvárásaimnak  akar megfelelni,  hanem  ő kéri  az  én
   engedelmességemet.

   Urunk, Jézus, te azért jöttél  el bűnös emberi világunkba, hogy  megmutasd
   számunkra a bűntől való szabadulás útját. Nélküled soha nem találnánk rá a
   bűnbánat útjára. Nélküled nem találnánk rá a mennyei Atya szeretetére.  Te
   adod nekünk  az adventi  időt a  bűnbánat idejeként.  Jöjj el,  Urunk,  és
   érints meg  minket szereteteddel!  Jöjj és  bocsáss meg  nekünk, akik  nem
   halogatjuk tovább  bűneink beismerését,  hanem  a bűnbánat  egyenes  útján
   indulunk most feléd. Születésed, jöveteled nagy változást hozott egykor  a
   világba. Te képes vagy  megváltoztatni az embert.  Képes vagy a  bűnösöket
   szentté változtatni. Hozz változást az én életembe!

   A mai olvasmány és a zsoltár szövege itt olvasható:
   http://igenaptar.katolikus.hu/

   A mai evangélium és elmélkedés szövege itt hallgatható meg: