[Evangelium] 2016-08-24

Evangelium mindennap evangelium at lista.hcbc.hu
2016. Aug. 24., Sze, 01:00:00 CEST

   2016. augusztus 24. – Szerda, Szent Bertalan apostol

   Egy  alkalommal:   Fülöp  találkozott   Nátánáellel,  és   közölte   vele:
   „Megtaláltuk, akiről  Mózes törvénye  és a  próféták szólnak,  a  názáreti
   Jézust, József fiát.” „Jöhet-e valami jó Názáretből?” – kérdezte Nátánáel.
   „Jöjj, nézd meg!” – felelte Fülöp.
   Amikor Jézus látta, hogy Nátánáel  közeledik hozzá, így szólt:  „Nézzétek,
   ez egy  igaz izraelita!  Nincs benne  kétszínűség!” Nátánáel  megkérdezte:
   „Honnan ismersz engem?” Jézus így felelt: „Még mielőtt Fülöp hívott volna,
   láttalak a  fügefa alatt.”  Nátánáel erre  elismerte: „Rabbi,  te vagy  az
   Isten Fia, te vagy Izrael Királya.”  Jézus így szólt: „Azért hiszel,  mert
   azt mondtam:  Láttalak a  fügefa alatt.  Nagyobb dolgokat  is fogsz  látni
   ennél.”  Majd  így  folytatta:  „Bizony,  bizony,  mondom  nektek:   látni
   fogjátok, hogy  megnyílik az  ég, és  Isten angyalai  fel-alá szállnak  az
   Emberfia felett.”

   Egyházunk a mai napon a tizenkét apostol egyikét, Szent Bertalant ünnepli,
   akit a hagyomány azonosít Nátánáellel. Az evangéliumok  apostolnévsoraiban
   János művében szerepel  ezen a néven.  Ő az, akit  Fülöp hívott  Jézushoz,
   ahogyan erről a  mai részben olvasunk.  Kezdetben meglehetősen  kételkedő.
   Fülöp lelkesen beszél neki arról,  hogy minden bizonnyal a názáreti  Jézus
   lehet a Messiás, akinek jöveteléről a prófétai jövendölések szólnak, de  ő
   meglehetősen hűvösen fogadja ezt. Mindenesetre nem zárkózik el attól, hogy
   találkozzon Jézussal, engedi, hogy Fülöp a Mesterhez vezesse. A találkozás
   aztán igazi fordulatot  eredményez, s  Nátánáel megvallja,  hogy Jézus  az
   Isten Fia.
   Lám, a Jézussal való személyes találkozás milyen gyorsan hozhat fordulatot
   egy ember  életében.  A  kételkedés  milyen hamar  változik  át  hitté  és
   nyilvánul meg hitvallásban. Mert  Jézus valóban képes megérinteni  minket,
   lelkünket.  Nem   csupán  ismer   minket,  hanem   elismeri   értékeinket,
   erényeinket, jó képességeinket. Nátánáelt is igaz embernek nevezte, akiben
   nincs semmi  álnokság. Mi  is legyünk  Isten igaz  gyermekei!  Törekedjünk
   arra,  hogy  Istennek  tetsző,  igaz,  szent  életet  éljünk!  Ne   emberi
   elismerésért tegyük ezt, hanem azért, hogy Isten találjon minket igaznak a
   végső ítéleten.

   Lelkem és egész bensőm  ébredj rá, mivel tartozik  egész lényem az  Úrnak.
   Valóban, Uram, azért,  mert teremtettél és  szeretetedért teljesen  adósod
   vagyok. Mert  megváltottál, teljesen  neked  tartozom. Mert  olyan  nagyot
   ígérsz  nekem,   teljesen  adósod   vagyok.  Annál   is  többel   tartozom
   szeretetedért, amennyivel  több vagy  nálam, akiért  feláldoztad s  akinek
   ígéred magadat.

   A   mai    olvasmány    és    a    zsoltár    szövege    itt    olvasható: