[Evangelium] 2016-04-29

Evangelium mindennap evangelium at lista.hcbc.hu
2016. Ápr. 29., P, 01:00:01 CEST

   2016. április 29. – Péntek

   Jézus  így  tanított  az  utolsó  vacsorán:  „Az  az  én  parancsom,  hogy
   szeressétek egymást,  amint  én  szerettelek  titeket!  Nagyobb  szeretete
   senkinek sincs annál, mint annak, aki életét adja barátaiért. Ti  barátaim
   vagytok, ha  megteszitek, amit  parancsolok nektek.  Nem mondalak  titeket
   többé szolgának, mert  a szolga nem  tudja, mit tesz  az ura.  Barátaimnak
   mondalak benneteket, mert mindazt,  amit hallottam Atyámtól, tudtul  adtam
   nektek. Nem ti választottatok engem,  hanem én választottalak titeket;  és
   arra  rendeltelek,  hogy  elmenjetek  és  gyümölcsöt  hozzatok:  maradandó
   gyümölcsöt. Bármit kértek az Atyától  az én nevemben, megadja nektek.  Azt
   parancsolom nektek, hogy szeressétek egymást!”

   Jézus  határozott  felszólítását   olvassuk  a   mai  evangéliumban:   azt
   parancsolom  nektek,  hogy  szeressétek  egymást!  Miért  van  joga  ilyen
   parancsot adni  Jézusnak?  Azért, mert  ő  a végsőkig  elment  a  szeretet
   kinyilvánításában.  Ő   a  szenvedés   vállalásával  és   önfeláldozásával
   tökéletesen megvalósította azt, amit hirdetett: nagyobb szeretete senkinek
   sincs annál, mint annak, aki  életét adja barátaiért. Abból a  szempontból
   nevezhetjük újnak  ezt a  parancsot, hogy  ez lesz  minden isteni  parancs
   alapja. A  szeretet  világítja meg  számunkra  a parancsok  értelmét.  Nem
   kényszernek tekintjük  a szeretet  gyakorlását, hanem  örömmel fogjuk  azt
   megtenni. A mi  Urunk szavainak másik  újdonsága az, hogy  az ő  szeretete
   lesz a  mintája annak,  hogy milyen  szeretettel forduljunk  embertársaink
   felé. Nem  elégedhetünk meg  egy általunk  kényelmesnek tartott  szinttel,
   hanem  a   szeretet   teljességére,  önmagunk   teljes   odaadására   kell
   törekednünk, miként Jézus is  ezt tette a  kereszten. A szeretet  önmagunk
   ajándékozása a másik  személynek. Isten szeretetből  ajándékozta nekünk  a
   Fiút, a Fiúisten szeretetből áldozta fel életét, és nekünk is  szeretetből
   kell  életünket  Isten  szolgálatára  szentelnünk.  Éljen  bennünk  az   a
   meggyőződés, hogy amikor felebarátunkat szeretjük, akkor Istent szeretjük,
   s ha megtagadjuk embertársunktól a szeretetet, akkor ezzel Istent  bántjuk
   meg.

   Urunk, Jézus,  feltámadásod  az  élet győzelmét  hirdeti.  Egykor  élőként
   mutattad meg magadat a sírodhoz  siető asszonyoknak, az apostoloknak és  a
   tanítványoknak. Mutasd  meg magadat  nekünk is!  Jelenj meg  nekünk is  és
   erősítsd bennünk az örök élet reményét!

   A   mai    olvasmány    és    a    zsoltár    szövege    itt    olvasható: