[Evangelium] 2016-04-30

Evangelium mindennap evangelium at lista.hcbc.hu
2016. Ápr. 30., Szo, 01:00:00 CEST

   2016. április 30. – Szombat

   Búcsúbeszédében Jézus  így  szólt övéihez:  „Ha  a világ  gyűlöl  titeket,
   tudjátok meg:  engem  előbb  gyűlölt. Ha  a  világból  volnátok,  szeretne
   titeket  a  világ,  mint  övéit.  De  ti  nem  vagytok  a  világból,  mert
   kiválasztottalak titeket  a világból;  ezért  gyűlöl benneteket  a  világ.
   Emlékezzetek vissza tanításomra:  nem nagyobb  a szolga  uránál! Ha  engem
   üldöztek, titeket is üldözni fognak. Ha az én tanításomat megtartották,  a
   tiéteket is megtartják. Mindezt miattam  teszik veletek, mert nem  ismerik
   azt, aki küldött engem.”

   A szőlőtőről  és  a  hozzá kapcsolódó  szőlővesszőkről  szóló  példabeszéd
   lezárásaként Jézus arról beszél,  hogy egyesek miért  tagadják meg a  vele
   való kapcsolatot.  Minden  emberi  elutasítás mögött  a  gonosz  áll,  aki
   befolyásolja az embert. Ez természetesen nem csökkenti az ember  személyes
   felelősségét, hiszen ő  maga egyezett  bele szabad  akaratával a  rosszba,
   engedelmeskedik a gonosznak. Jézus  szavaiból érdekes ellentét  bontakozik
   ki:  minél  jobban  igyekszünk  a  jót  tenni,  annál  inkább  meg  fogjuk
   tapasztalni a kísértéseket. Minél közelebb  kerülünk Istenhez a neki  való
   engedelmességgel, annál többször fog próbálkozni a gonosz, hogy letérítsen
   minket a helyes útról.
   Ez az  ellentmondás  nem  csak  a  természetfeletti  hatalom  befolyásával
   kapcsolatban mutatkozik meg, hanem az emberi kapcsolatokban is  megjelenik
   a vetülete.  Minél  inkább törekszik  valaki  a békességre,  annál  jobban
   megtapasztalja másoktól a  felé irányuló haragot.  Minél jobban  törekszik
   valaki az erőszakmentességre, annál  jobban kiárad felé mások  gyűlöletből
   fakadó gonoszsága.  Miként Jézus  is megélte  mindezt földi  élete  során,
   ugyanúgy  tanítványainak  is  számítaniuk  kell  erre.  Krisztushoz   való
   hűségüknek,  a  hithez  való   ragaszkodásuknak  és  a  szeretetben   való
   megmaradásuknak azonban meglesz a jutalma.

   Urunk,  Jézusunk,  ments  meg  minket  attól,  hogy  elforduljunk   tőled,
   megfeledkezzünk gondviselésedről és  a lelki  értékekről, amelyeket  neked
   köszönhetünk. Ments  meg  minket  attól,  hogy  szívünkön  eluralkodjon  a
   kapzsiság, a telhetetlenség és a gazdagodás féktelen vágya! Taníts  minket
   egyszerűségre és szegénységre, hogy mindig elégedettek legyünk azzal, amit
   te adsz nekünk! Jézusunk, te légy szívünk gazdagsága!

   A   mai    olvasmány    és    a    zsoltár    szövege    itt    olvasható: