[Evangelium] 2016-04-28

Evangelium mindennap evangelium at lista.hcbc.hu
2016. Ápr. 28., Cs, 01:00:01 CEST

   2016. április 28. – Csütörtök

   Jézus így tanított az  utolsó vacsorán: „Amint engem  szeret az Atya,  úgy
   szeretlek  én  is  titeket.  Maradjatok   meg  az  én  szeretetemben!   Ha
   megtartjátok  parancsaimat,   megmaradtok  szeretetemben,   ahogy  én   is
   megtartottam Atyám  parancsait, és  megmaradok az  ő szeretetében.  Ezeket
   azért mondtam nektek, hogy az én örömöm legyen bennetek, és örömötök ezzel
   teljes legyen.”

   A szőlőtőről és  a szőlővesszőkről szóló  példabeszéd folytatásában  Jézus
   felfedi a szeretetet, mint minden  élő közösség és kapcsolat lényegét.  Az
   Atya szereti a Fiút, aki kiárasztja  szeretetét az emberek felé. Az  ember
   válasza egyrészt az, hogy viszonozza ezt a szeretetet. A szeretet  azonban
   elsősorban nem szavakban, hanem  cselekedetekben nyilvánul meg. Jézus  nem
   csupán beszélt  arról,  hogy  szeretet  kapcsolja  őt  az  Atyához,  hanem
   megmutatja  annak  megnyilvánulásait,  azaz  engedelmességét  az  Atyának.
   Tőlünk is azt várja, hogy iránta való szeretetünk abban váljék  valósággá,
   hogy parancsai szerint élünk.
   Az egyoldalú szeretetnek nem  sok értelme van, mert  a szeretet lényege  a
   kölcsönösség,  az  egymásnak  ajándékozott  és  az  egymástól   elfogadott
   szeretet. Igaz ez az isteni személyek viszonylatában, valamint Isten és az
   ember kapcsolatában. Ez a szeretet  örömöt jelent mindazoknak, akik  benne
   élnek. Jézus öröme abból fakad, hogy teljesíti az Atya parancsait, s öröme
   azzal teljesedik  be, ha  mi is  az  Atya parancsai  szerint élünk.  A  mi
   számunkra az öröm teljessége az, hogy Krisztus személyében megismerjük  az
   Atyát, tanításában felismerjük  az üdvözítő igazságot,  és engedjük,  hogy
   elvezessen minket a mennyország el nem múló örömébe.

   Én Istenem! Felajánlom magamat égő áldozatul irgalmas szeretetednek,  hogy
   életem a tökéletes szeretet egyetlen hősi tette legyen. Könyörgök  hozzád,
   hogy a benned rejlő végtelen szeretetnek árját öntsd át lelkembe, hogy  az
   engem felemésszen, és  a te  szeretetednek vértanújává  tegyen. Igen,  így
   akarok  elkészülni   rá,   hogy   előtted   megjelenhessek:   a   szeretet
   mártírhalálával akarok meghalni, s így  egyenest a te irgalmas  szereteted
   karjaiba repülni.
   Lisieux-i Szent Teréz

   A   mai    olvasmány    és    a    zsoltár    szövege    itt    olvasható:
   http://igenaptar.katolikus.hu/