[Evangelium] 2016-04-27

Evangelium mindennap evangelium at lista.hcbc.hu
2016. Ápr. 27., Sze, 01:00:02 CEST

   2016. április 27. – Szerda

   Abban az  időben  Jézus ezt  mondta  tanítványainak: Én  vagyok  az  igazi
   szőlőtő, és  Atyám  a  szőlőműves.  Minden  szőlővesszőt,  amely  nem  hoz
   gyümölcsöt  bennem,  lemetsz  rólam,  azt  pedig,  amely  gyümölcsöt  hoz,
   megtisztítja, hogy még többet teremjen.  Ti már tiszták vagytok a  tanítás
   által, amelyet hirdettem nektek. Maradjatok  bennem, akkor én is  bennetek
   maradok. Miként a szőlővessző nem hozhat gyümölcsöt magától, ha nem  marad
   a szőlőtőn, úgy ti sem, ha nem maradtok bennem. Én vagyok a szőlőtő, ti  a
   szőlővesszők. Aki bennem  marad, és  én őbenne,  az bő  termést hoz,  mert
   nélkülem semmit sem tehettek.  Aki nem marad bennem,  azt kivetik, mint  a
   szőlővesszőt, és elszárad. Összeszedik, tűzre vetik és elégetik. Ha bennem
   maradtok, és szavaim is bennetek maradnak, akkor bármit akartok, kérjétek,
   és megkapjátok. Azáltal dicsőül  meg Atyám, hogy bő  termést hoztok, és  a
   tanítványaim lesztek.

   A szőlőtőről és a szőlővesszőkről szóló példabeszédben mélyértelmű tanítás
   rejlik  az  Egyházról,  mint  a   Krisztusban  hívők  és  az  őt   követők
   közösségéről és  mint  Isten  újszövetségi népéről.  A  példázat  hallatán
   minden bizonnyal a választott nép  és Isten kapcsolatára gondoltak  egykor
   az emberek,  mert a  szőlő  képe végigvonul  az ószövetségi  írásokban,  a
   prófétai jövendölésekben és a zsoltárokban. Ezek szerint Izrael népe Isten
   szőlőskertje,  szőlőültetvénye.  Isten  mindent  megad  a  választott  nép
   tagjainak a  lelki  növekedésre,  ezért  jogosan  várja,  hogy  gyümölcsöt
   teremjenek. Az engedetlen, az Istennel szembeszegülő, az isteni  törvények
   útjáról letérő emberek csak vadszőlőt, értéktelen gyümölcsöt teremnek.
   Amikor Jézus igazi szőlőtőnek nevezi magát, akkor azt tanítja, hogy  hozzá
   kell kapcsolódnunk, és őbenne kell jó gyümölcsöt teremnünk. A mennyei Atya
   jó szőlőtőként ültette el őt az emberek világába, hogy hozzá  kapcsolódva,
   belőle életerőt merítve növekedjünk  lelkiekben és éljünk Istennek  tetsző
   módon. Jézussal mindenünk megvan, ami szükséges az istengyermeki  élethez.
   Ő az élet,  az üdvösség,  az öröm  és a  boldogság közvetítője  számunkra.
   Őbenne élet van és ő az örök élet ajándékozója. Éljünk vele, éljünk belőle
   és éljen ő bennünk!

   Jóságos Istenem, hálás  szívvel köszönöm neked  mindazt, amivel  mindennap
   elhalmozol jóságodból, köszönök mindent azok  helyett és nevében is,  akik
   ezt nem teszik meg.  Édes Jézusom, határtalan  jóság! Milyen sokat  tettél
   azért, hogy az emberek  viszontszeressenek. Miként lehetséges mégis,  hogy
   sokan nem szeretnek  téged? Szent kegyelmeddel  eltökélem, hogy  amennyire
   csak képes vagyok, szeretlek téged mindenek fölött! Ámen.

   A   mai    olvasmány    és    a    zsoltár    szövege    itt    olvasható:

   Kedves e-vangélium olvasók!
   A Tanszercsomag 2016. jótékonysági akció keretében 683 e-vangélium  olvasó
   mintegy 2000  csomag  árát  adományozta.  A  tanszercsomagokat  57  helyre
   küldtük, iskolákba ás plébániákra. Ennél több iskolában kapják majd meg az
   1. osztályos gyermekek, mert  1-1 plébániához több  iskola is tartozik.  A
   visszajelzések szerint nagy meglepetést és örömet okoztunk a szülőknek  és
   a gyermekeknek. A Jóisten jutalmazzon  meg mindenkit, aki támogatta ezt  a
   jótékonysági akciót!

   Az elmúlt  héten folytattuk  a Szent  Márton ház  építését a  víz-,  gáz-,
   fűtésszerelési munkálatokkal és a villanyszereléssel. Ezen a héten várható
   az ablakok beszerelése.
   Nagy  örömömre  szolgál,  hogy   segítő  adományaitoknak  köszönhetően   a
   költségek 82 %-a összegyűlt. Már csak 18 % hiányzik.

   Összegyűjtöttük, hogy az  építkezés befejezéséig még  mi minden  hiányzik,
   azaz mihez gyűjtjük az adományokat, az alábbi linken megnézhetitek.
   http://zalalovo.plebania.hu/plebania/szent_marton_haz

   Az építkezésről új képeket készítettem,  és feltettem a honlapra, ahol  az
   adományozást is folyamatosan láthatjátok.
   www.szentmartonhaz.hu
   Szeretettel  kérem,   hogy  akinek   van  rá   lehetősége,  támogassa   az
   evangelizációs ház építését! Köszönöm nagylelkű támogatásotokat!
   Köszönöm a személyes látogatásokat  is. Továbbra is mindenkit  szeretettel
   várok, aki szeretné megnézni nagy munkánkat.
   A Jóisten áldását kérem rátok!
   Szeretettel: István atya - Horváth István Sándor
   2016. április 27.

   Adományt az alábbi módokon lehet küldeni:
   1.   Online   adomány   internetes   fizetésre   alkalmas    bankkártyával
   http://zalalovo.plebania.hu/tamogatas
   Az Adománynál válasszuk célként: Szent Márton ház

   2. Utalás
   Számlatulajdonos neve: Zalalövői Plébánia
   Számlaszám: 10402355-00026472-00000003
   Megjegyzés: Szent Márton ház
   Utalás külföldről: IBAN (nemzetközi számlaszám): HU25 1040 2355 0002  6472
   0000 0003
   BIC (SWIFT) kód: OKHBHUHB

   3. Sárga  postai  csekk  egyszerűen  igényelhető  a  www.szentmartonhaz.hu
   honlapon. Vagy kérhető tőlem a zalalovo at gmail.com címen e-mailben.  Kérem,
   írja meg nevét  és postacímét irányítószámmal,  valamint röviden  jelezze,
   hogy a Szent Márton ház támogatásához kér csekket.

   4. Postai (rózsaszín)  utalványon a következő  címre: Zalalövői  Plébánia,
   H-8999 Zalalövő, Szabadság tér 6.
   Megjegyzés: Szent Márton ház

   +1 Kérem, hogy akik cégük nevében szeretnének adakozni és a cég könyvelése
   számára igazolást kérnek közcélú adományukról, a zalalovo at gmail.com  címen
   jelezzék felém ezen igényüket. Köszönöm!