[Evangelium] 2016-04-22

Evangelium mindennap evangelium at lista.hcbc.hu
2016. Ápr. 22., P, 01:00:01 CEST

   2016. április 22. – Péntek

   Búcsúbeszédében Jézus  így  szólt tanítványaihoz:  „Ne  nyugtalankodjék  a
   szívetek! Higgyetek az Istenben, és bennem is higgyetek! Atyám házában sok
   hely van. Ha nem így lenne, mondtam volna-e: „Elmegyek, és helyet készítek
   nektek?” Ha majd elmegyek,  és helyet készítek  nektek, ismét eljövök,  és
   magammal viszlek titeket, hogy ti is ott legyetek, ahol én vagyok.  Hiszen
   ismeritek az utat oda, ahová én megyek!” Ekkor Tamás így szólt: „Uram,  mi
   nem tudjuk,  hová  mégy;  hogyan  ismerhetnénk hát  az  utat?”  Jézus  ezt
   felelte: „Én vagyok az út, az igazság  és az élet. Senki sem juthat el  az
   Atyához, csak általam.”

   Tegnap azzal fejeztük  be elmélkedésünket, hogy  a Krisztushoz való  hűség
   jutalma az lesz, hogy eljutunk  a mennyországba, a mennyei Atyához.  Jézus
   ezt mondja:  „Ne nyugtalankodjék  a szívetek!  Higgyetek az  Istenben,  és
   bennem is  higgyetek!” Miért  volt szükség  arra, hogy  Jézus ilyen  módon
   nyugtassa tanítványait, apostolait?  A válasz  abban rejlik,  hogy ezek  a
   kijelentések  Jézus  búcsúbeszédében  hangzottak  el.  A  tanítványok   is
   érzékelték, hogy Mesterük körül egyre  feszültebb a helyzet. Az  írástudók
   egyre többször vitáznak vele, s ezek már egyáltalán nem voltak  barátságos
   beszélgetések. A tanítványok láthatták, hogy e viták során egyesek  milyen
   indulatosak Jézussal szemben. Nyugtalanok, bizonytalanok, mert nem  tudják
   mi jön  a  következő  napokban.  Egyrészt  Jézus  miatt  aggódnak,  aki  a
   távozásáról beszél nekik, másrészt önmaguk  miatt, hogy mi lesz a  sorsuk,
   ha ez a távozás valóban bekövetkezik.
   A tanítványok számára  azonban a legnyugtalanítóbb  kérdés az, vajon  hová
   megy, hová távozik Jézus? Ez  fogalmazódik meg Tamás apostol szavaiban.  A
   mi Urunk  világosan  beszél  nekik  arról,  hogy  a  mennyei  Atyához  fog
   visszatérni, és jelzi azt is, hogy  minden benne hívőt vár az Atya.  Jézus
   az Atya iránti szeretetével és  engedelmességével mutat példát nekik,  így
   mutatja  meg  az  utat,  hogy  milyen  magatartás  szükséges  ahhoz,  hogy
   eljussunk a mennybe.

   Uram, Istenem,  gyarapítsd, sokasítsd  Egyházadat, és  egyesíts  mindenkit
   egységben! Tedd, hogy a  nép feddhetetlenül éljen,  egyetértő legyen a  te
   igaz hitedben és annak  megvallásában! Sugalld szívükbe tanításod  szavát!
   Hiszen  a  te   ajándékod,  hogy   elfogadtál  Krisztusod   evangéliumának
   hirdetésére, és  arra késztettél,  hogy  jó, neked  kedves  cselekedeteket
   vigyünk végbe.

   A   mai    olvasmány    és    a    zsoltár    szövege    itt    olvasható:
   http://igenaptar.katolikus.hu/