[Evangelium] 2016-04-21

Evangelium mindennap evangelium at lista.hcbc.hu
2016. Ápr. 21., Cs, 01:00:01 CEST

   2016. április 21. – Csütörtök

   Miután a  húsvéti vacsorán  Jézus megmosta  tanítványai lábát,  így  szólt
   hozzájuk: „Bizony, bizony, mondom nektek: Nem nagyobb a szolga uránál, sem
   a küldött  küldőjénél. Boldogok  vagytok,  ha ezt  megértitek, és  így  is
   cselekedtek.  Nem  mindnyájatokról  mondom  ezt.  Ismerem  azokat,  akiket
   választottam. De  be kell  teljesednie  az írásnak:  „Akivel  megosztottam
   kenyeremet, sarkát emelte ellenem.” Előre megmondom, mielőtt megtörténnék,
   hogy amikor megtörténik, higgyétek, hogy én vagyok. Bizony, bizony, mondom
   nektek: aki befogadja azt, akit én küldök, engem fogad be; aki pedig engem
   fogad be, azt fogadja be, aki küldött engem.”

   Az elmúlt  napok evangéliumai  azt  a témát  járták  körül, hogy  Jézus  a
   mennyei Atya küldötte. Nyilvános működése  évei során azt tanította,  amit
   az Atya bízott rá,  tudniillik az örök üdvösségre  vezető tanítást. A  nép
   körében  végzett   cselekedetei   és   csodái   tulajdonképpen   az   Atya
   cselekedetei, aki a  Fiú tetteiben  nyilvánította ki  irgalmát az  emberek
   felé. Jézus  mindenben azt  teszi,  amit az  Atya kér  tőle,  küldetéséhez
   mindhalálig,   a   kereszthalálig   ragaszkodik,   amely   esemény   végső
   megerősítése annak,  hogy valóban  ő az  Isten által  megígért és  küldött
   Megváltó.  Az  evangéliumok   beszámolnak  arról,   hogy  egyesek   hittel
   elfogadták Jézust, az Isten Fiát, míg mások elutasították.
   A mai részlet továbbviszi  a küldetés témáját. Most  Jézus a küldő, és  az
   általa megbízottak a küldöttek.  Ezt mondja: „aki  befogadja azt, akit  én
   küldök, engem fogad be.”  E kijelentésével azonosítja magát  küldötteivel,
   azaz teljes egységben  van azokkal,  akiknek küldetést  ad. Ennek  mintája
   természetesen az  ő egysége  az Atyával,  aki őt  elküldte a  világba.  És
   miként  ő  mindvégig  engedelmeskedik   küldőjének,  ugyanígy  azt   várja
   küldötteitől, hogy szolgálatukat vele teljes egységben végezzék. Ha az  Úr
   Jézus követőjeként hűséggel végzem szolgálatomat, számíthatok arra, hogy a
   mennyei Atya befogad a mennyországba.

   Krisztuséi vagyunk. Nem máshoz, hanem hozzá tartozunk. Egységünk alapja: a
   keresztségben  Krisztus   bennünket   magáénak   fogadott   és   önmagával
   egyesített. Az egység, melyet Krisztusban egymással megosztunk, nagyobb  a
   múltbeli  és  jelenlegi  különbségeinknél,   melyek  egyházainkat  ma   is
   elválasztják. Szerető Istenünk!  Köszönjük neked,  hogy Krisztusban  eggyé
   tettél bennünket. Adj  nekünk felismerést és  bátorságot, hogy  Egyházadat
   egységben és szeretetben  építhessük! Add, hogy  életünkkel és  egyházaink
   szolgálatával a te szeretetedről tegyünk tanúbizonyságot!

   A   mai    olvasmány    és    a    zsoltár    szövege    itt    olvasható:

   Kedves e-vangélium olvasók!
   Nagy  lendülettel   folytatódott   az   elmúlt  héten   a   Szent   Márton
   evangelizációs ház építése a víz-, gáz-, fűtésszerelési munkálatokkal,  és
   az aljzatbeton elkészítésével.  Hamarosan következik az  ablakok és  ajtók
   beszerelése (gyártásuk már folyamatban van), majd a burkolás és a festés.
   Nagy  örömömre  szolgál,  hogy   segítő  adományaitoknak  köszönhetően   a
   költségek 81 %-a összegyűlt. Már csak 19 % hiányzik.

   Összegyűjtöttük, hogy az  építkezés befejezéséig még  mi minden  hiányzik,
   azaz mihez  gyűjtjük az  adományokat, az  alábbi linken  megnézhetitek.  A
   táblázatban  részletesen  láthatjátok  a  hiányzó  tételeket,  valamint  a
   felajánlásokat. Hálás  köszönet  azoknak,  akik az  elmúlt  héten  küldtek
   adományt. Köszönet  G. Jánosnak,  az e-vangélium  olvasójának, aki  a  ház
   összes villanyszerelési anyagát felajánlotta.
   http://zalalovo.plebania.hu/plebania/szent_marton_haz

   Az építkezésről új képeket készítettem,  és feltettem a honlapra, ahol  az
   adományozást is folyamatosan láthatjátok.
   www.szentmartonhaz.hu
   Szeretettel  kérem,   hogy  akinek   van  rá   lehetősége,  támogassa   az
   evangelizációs ház építését! Köszönöm nagylelkű támogatásotokat!
   A Jóisten áldását kérem rátok!
   Szeretettel: István atya - Horváth István Sándor
   2016. április 21.

   Adományt az alábbi módokon lehet küldeni:
   1.   Online   adomány   internetes   fizetésre   alkalmas    bankkártyával
   http://zalalovo.plebania.hu/tamogatas
   Az Adománynál válasszuk célként: Szent Márton ház

   2. Utalás
   Számlatulajdonos neve: Zalalövői Plébánia
   Számlaszám: 10402355-00026472-00000003
   Megjegyzés: Szent Márton ház
   Utalás külföldről: IBAN (nemzetközi számlaszám): HU25 1040 2355 0002  6472
   0000 0003
   BIC (SWIFT) kód: OKHBHUHB

   3. Sárga  postai  csekk  egyszerűen  igényelhető  a  www.szentmartonhaz.hu
   honlapon. Vagy kérhető tőlem a zalalovo at gmail.com címen e-mailben.  Kérem,
   írja meg nevét  és postacímét irányítószámmal,  valamint röviden  jelezze,
   hogy a Szent Márton ház támogatásához kér csekket.

   4. Postai (rózsaszín)  utalványon a következő  címre: Zalalövői  Plébánia,
   H-8999 Zalalövő, Szabadság tér 6.
   Megjegyzés: Szent Márton ház

   +1 Kérem, hogy akik cégük nevében szeretnének adakozni és a cég könyvelése
   számára igazolást kérnek közcélú adományukról, a zalalovo at gmail.com  címen
   jelezzék felém ezen igényüket. Köszönöm!