[Evangelium] 2016-04-19

Evangelium mindennap evangelium at lista.hcbc.hu
2016. Ápr. 19., K, 01:00:00 CEST

   2016. április 19. – Kedd

   Abban az időben a templomszentelés ünnepét ülték Jeruzsálemben. Tél  volt.
   Jézus  éppen  a  templomban  járt,  Salamon  oszlopcsarnokában.  A  zsidók
   körülvették őt,  és megkérdezték:  „Meddig tartasz  még  bizonytalanságban
   minket? Ha te vagy a Messiás, mondd meg nekünk nyíltan!” Jézus így felelt:
   „Mondtam már nektek,  de nem hiszitek  el. Cselekedeteim, amelyeket  Atyám
   nevében művelek,  tanúságot tesznek  rólam. De  ti nem  hisztek, mert  nem
   vagytok juhaim  közül valók.  Az én  juhaim hallgatnak  szavamra.  Ismerem
   őket, és ők  követnek engem.  Én örök életet  adok nekik.  Nem vesznek  el
   soha, és senki sem ragadja el  őket kezemből. Atyám, aki nekem adta  őket,
   hatalmasabb mindenkinél: senki sem ragadhatja el őket Atyám kezéből. Én és
   az Atya egy vagyunk.”

   Jézus nem csupán  hasonlatokban, hanem olykor  egészen nyíltan is  beszélt
   saját küldetéséről  és az  Atyával  való kapcsolatáról,  egységéről.  Erre
   példa a mai evangéliumban olvasható  részlet. A beszéd egyrészt válasz  az
   egykori kérdezők számára, másrészt  az előzményekben elhangzottak, azaz  a
   jó pásztorról szóló tanítás kiegészítése.
   A példabeszédek lehetséges  buktatója abban  van, hogy  valaki nem  akarja
   önmagát felismerni  a  beszédben  felvázolt  képben.  A  jelen  helyzetben
   kérdezők minden  bizonnyal  ilyen  személyek. Azt  követelik,  hogy  Jézus
   tegyen egyértelmű kijelentést önmagáról: ha  te vagy a Messiás, mondd  meg
   nekünk nyíltan! A későbbiekben  már a kijelentések,  a szavak sem  lesznek
   elegendőek számukra, hanem olyan égi  jelet fognak kérni Jézustól,  amivel
   messiási  mivoltát  kétségtelenül  tudja   igazolni.  A  válaszban   Jézus
   elsősorban nem önmaga szavaira, hanem cselekedeteire hivatkozik, amelyeket
   az Atya megbízásából tesz. Ő az a pásztor, aki az Atyától hatalmat  kapott
   a juhok, az emberek vezetésére. Boldogok azok, akik hallgatnak szavára  és
   követik őt. A  kérdezők viszont  nem tartoznak  közéjük, mert  kérdésükkel
   éppen saját hitetlenségüket árulják el.
   Az Úr Jézus tanításában felismerhetem azt az igazságot, amely az  üdvözítő
   Istenhez vezet. Követem-e az üdvösséget hirdető Jézust?

   Istenünk: Jézus, a te Fiad megígérte  nekünk az Igazság Lelkét. Add,  hogy
   örökre  velünk  maradjon   a  Vigasztaló!  Add,   hogy  parancsaid   által
   megismerhessük az  élet  útját!  Kérünk, add,  hogy  legyen  mindig  erőnk
   befogadni az  igazságot.  Add,  hogy  ellenállhassunk  a  hazugság  minden
   csábításának! Add, hogy teljesítve a te parancsaidat szeretetedben éljünk,
   és velünk legyen mindig az Igazság Lelke!

   A   mai    olvasmány    és    a    zsoltár    szövege    itt    olvasható:
   http://igenaptar.katolikus.hu/