[Evangelium] 2016-04-14

Evangelium mindennap evangelium at lista.hcbc.hu
2016. Ápr. 14., Cs, 01:00:01 CEST

   2016. április 14. – Csütörtök

   A kenyérszaporítás utáni napon  Jézus így szólt  a sokasághoz: „Senki  sem
   jöhet hozzám, ha nem vonzza az Atya, aki küldött engem. Én feltámasztom őt
   az utolsó napon. A prófétáknál ezt olvassuk: „Mindnyájan Isten tanítványai
   lesznek.” Mindaz, aki hallgat  az Atyára, és tanul  tőle, hozzám jön.  Nem
   mintha az Atyát látta  volna valaki. Csak aki  Istentől való, az látta  az
   Atyát. Bizony, bizony, mondom  nektek: Aki hisz  bennem, annak örök  élete
   van. Én vagyok  az élet  kenyere. Atyáitok  mannát ettek  a pusztában,  és
   mégis meghaltak. Itt a mennyből alászállott kenyér, hogy aki eszik belőle,
   meg ne  haljon.  Én  vagyok  a mennyből  alászállott  élő  kenyér.  Aki  e
   kenyérből eszik, örökké él. A kenyér,  amelyet adni fogok, az én testem  a
   világ életéért.”

   Beszédének  végéhez  közeledvén  Jézus  kimondja  a  lényeget,  az   igazi
   újdonságot: „A kenyér, amelyet adni fogok, az én testem a világ életéért.”
   Ezzel kifejezetten az  Oltáriszentségre utal. Jézus  az utolsó vacsorán  a
   kenyeret saját testeként adta apostolainak, s ez az esemény ismétlődik meg
   a szentmisében,  újra  és  újra  nekünk  adja  önmagát  az  átváltoztatott
   kenyérben. Nem kell  csodálkoznunk azon, hogy  az egykori hallgatóság  nem
   érti, mit akar mondani azzal, hogy a kenyérben saját testét adja eledelül,
   mert az emberi értelem nem látja át az Oltáriszentség titkát. Ami  ugyanis
   az utolsó vacsorán történt, s  ami minden szentmisében történik, az  Isten
   világából és a feltámadás világából való, mi viszont földi életünkben  még
   a feltámadásnak ezen az oldalán élünk.
   Ha Jézus földi, emberi teste halála után elporladt, teljesen  megsemmisült
   volna, akkor hogyan lehetne jelen a kenyérben? Ha Jézus nem kapott volna a
   feltámadásban új testet, akkor  milyen test lehetne  jelen a kenyérben?  A
   feltámadásban Jézus  olyan  új,  megdicsőült  testet  kapott  az  Atyától,
   amelynek nincsenek  határai, képes  megjelenni  egy kicsiny  kenyérben  és
   képes önmagát  szétosztani az  embereknek.  Jézus feltámadása  nélkül  nem
   létezhetne  az  Oltáriszentség.  Az  Oltáriszentség  vétele  nélkül  pedig
   számunkra nem volna örök élet a feltámadás után.

   Jézusom, neked szentelem szívemet, zárd a tiédbe. Szívedben akarok  lakni,
   szíveddel  akarok  szeretni,  szívedben  akarok  élni.  Szívedből   akarom
   meríteni az  igazi  szeretetet,  mely  felemészti  szívemet:  benne  erőt,
   világosságot, kedvet és igazi vigasztalást fogok találni. Jézusom,  szívem
   a te  szíved  szeretetének oltára  legyen,  oltár, amelyen  magamat  neked
   áldozom.  Szemem  mindenkor   szent  sebeidre   tekintsen,  elmém   mindig
   irgalmadra gondoljon.
   Vianney Szent János

   A   mai    olvasmány    és    a    zsoltár    szövege    itt    olvasható:

   Kedves e-vangélium olvasók!
   Örök evangélium címmel megjelent új, 3 kötetes könyvem. Az Örök evangélium
   "A" kötete a 2014. évi, a "B" kötet  a 2015. évi, a "C" kötet a 2016.  évi
   vasárnapi és ünnepnapi evangéliumi elmélkedéseket és imákat tartalmazza.
   Olyan elmélkedések ezek, amelyek az örömhír titkát és gazdagságát kívánják
   feltárni az olvasóknak. Az evangélium olvasása és megélése messze túlmutat
   evilági életünkön,  hiszen  Jézus  Krisztus  és  az  ő  örömhíre  az  örök
   üdvösségre vezet el minket. Olvassátok és éljétek az evangéliumot!
   Szeretettel: István atya - Horváth István Sándor

   Ára:
   Örök evangélium "A" kötet: 1900 Ft
   Örök evangélium "B" kötet: 1900 Ft
   Örök evangélium "C" kötet: 1900 Ft
   Örök evangélium "A", "B" és "C" kötet együtt csak: 3800 Ft
   Postaköltség Magyarországra: 1000 Ft, bármennyi könyv rendelése esetén.

   A könyv  megrendelhető az  alábbi linkre  kattintva (a  link  biztonságos,
   akkor is, ha esetleg egyes böngészők mást jeleznek):
   https://docs.google.com/forms/d/16bruItBvbaEc5kjt56a_4uF4jF-2RRAobR4GjhIlSZ0/viewform

   Vagy küldje el a következő adatokat a zalalovo at gmail.com címre:
   Megrendelt könyv: Örök evangélium A-B-C kötet
   Darabszám:
   Megrendelő neve:
   Település:
   Utca, házszám, stb.:
   Irányítószám:
   (Mobil)telefonszám:
   Kérjük  a  telefonszám  megadását,  hogy  szükség  esetén  a   csomagfutár
   felvehesse Önnel a kapcsolatot a sikeres kézbesítés érdekében.