[Evangelium] 2016-04-13

Evangelium mindennap evangelium at lista.hcbc.hu
2016. Ápr. 13., Sze, 01:00:01 CEST

   2016. április 13. – Szerda

   Kafarnaumban így tanította Jézus a sokaságot: „Én vagyok az élet  kenyere.
   Aki hozzám jön, nem éhezik többé; és aki bennem hisz, nem szomjazik  soha.
   Megmondtam nektek: Bár láttok engem, mégsem hisztek. Minden, amit az  Atya
   nekem ad, hozzám  jön. Aki tehát  hozzám jön, nem  utasítom el. Nem  azért
   jöttem le  a mennyből,  hogy  a magam  akaratát cselekedjem,  hanem  annak
   akaratát, aki küldött engem. Aki pedig küldött, annak az az akarata,  hogy
   semmit el  ne veszítsek  abból, amit  nekem adott,  hanem feltámasszam  az
   utolsó napon. Atyám  akarata az,  hogy mindaz, aki  látja a  Fiút és  hisz
   benne, örökké éljen, és én feltámasztom az utolsó napon.”

   Az élet  kenyeréről  szóló  beszéd folytatásában  Jézus  említést  tesz  a
   feltámadásról, de  csak később  fejti  ki, hogy  milyen kapcsolat  van  az
   általa adott  kenyér  és  az  örök  élet  között.  Kijelentése  szerint  a
   feltámadás az „utolsó napon” fog bekövetkezni. A Szentírásban több  helyen
   előfordul a „végső  idők,” a „világ  vége” kifejezés, de  az „utolsó  nap”
   szófordulatot egyedül János evangélista használja, mégpedig ezen a helyen,
   valamint akkor, amikor Márta vallja meg Jézusnak hitét azzal kapcsolatban,
   hogy testvére, Lázár, fel fog támadni majd az „utolsó napon.”
   Hitünk szerint Isten irányítja a történelmet és vezeti az emberiséget  egy
   végső cél felé. Már a teremtéskor terve volt a világgal és az emberrel,  s
   az évszázadok során, amit hívő emberként üdvtörténetnek nevezünk, újra  és
   újra emlékeztet bennünket arra, hogy  milyen irányba érdemes haladnunk,  s
   Jézus feltámasztásában reményt  ad mindenkinek, hogy  eljuthatunk az  örök
   boldogságra. Bár Jézus szava szerint senki ember nem tudhatja előre,  hogy
   mikor jön el  ez a bizonyos  „utolsó nap,” biztosak  lehetünk abban,  hogy
   egyszer be fog következni.  Krisztus második eljövetele  lesz ez, a  végső
   ítélet napja  az  ember  számára,  és a  feltámadás  napja.  Akik  hisznek
   Jézusban, reménnyel várhatják e  napot, mert az  örök életre juthatnak.  E
   nap várása meghatározza jelen életünket és magatartásunkat.

   Urunk, Jézus Krisztus! Te összegyűjtöd és őrzöd nyájadat, az Egyházat,  és
   fáradhatatlanul indulsz az eltévedt bárányok után, hogy visszavezesd  őket
   a  közösségbe.  Ismered  és  nevén  szólítod  mindazokat,  akik  nyájadhoz
   tartoznak. Te vagy a Jó Pásztor, aki a kereszten életedet adtad juhaidért,
   az emberekért.  Hívj  fiatalokat  a papságra,  hogy  téged  követve  egész
   életükkel megmutassák a világnak és nekünk szereteted! Segíts minket, hogy
   a papjaid által hirdetett evangéliumhoz méltóan éljünk!

   A   mai    olvasmány    és    a    zsoltár    szövege    itt    olvasható: