[Evangelium] 2015-11-28

Evangelium mindennap evangelium at lista.hcbc.hu
2015. Nov. 28., Szo, 01:00:09 CET

   2015. november 28. – Szombat

   Jézus ezeket mondta tanítványainak a világ végéről: „Vigyázzatok, hogy  el
   ne  nehezedjék  szívetek  tobzódásban,  részegeskedésben  és  az   evilági
   gondokban. Így  majd nem  ér készületlenül  benneteket az  a nap.  Mint  a
   csapda, úgy csap le mindazokra, akik a földön laknak. Virrasszatok hát  és
   imádkozzatok   szüntelenül,   hogy   megmeneküljetek   attól,   ami   majd
   bekövetkezik, és megállhassatok az Emberfia színe előtt.”

   Az egyházi év utolsó  napjához érkeztünk, amely  nap evangéliuma az  előző
   napiak gondolatát  és témáját  folytatva a  végső időkről  szól. Rövid  és
   határozott figyelmeztetés hangzik el Jézus részéről. Az evilági  örömökben
   és teendőkben  elmerülő  ember  nem  veszi észre  az  idők  jeleit,  Isten
   közbelépését, az Úr újbóli  eljövetelét. A kegyelem  és az üdvösség  ideje
   most van, az a nap, amiről Jézus beszél, az ítélet napja lesz. Mindenki az
   Emberfia elé fog  állni, hogy  beszámoljon arról, miként  használta fel  a
   neki adott kegyelmi időt, kegyelmi  segítséget, és hogyan haladt előre  az
   üdvösség  útján.  Jézus  nem   félelmet  akar  kelteni,  hanem   személyes
   felelősségünkre szeretne  ráébreszteni minket.  Azt akarja,  hogy a  végső
   ítéletet szem  előtt tartva  életünk folyamán  helyes döntéseket  hozzunk,
   olyanokat, amelyek lelkünk javát szolgálják.
   Szent  Pál  apostol  ezt  írta  egykor  a  korintusi  keresztény  közösség
   tagjainak:  „Figyelmetekbe  ajánlom  az  evangéliumot,  amelyet  hirdettem
   nektek. Elfogadtátok, és szilárdan kitartotok benne. Általa elnyeritek  az
   üdvösséget, ha megtartjátok úgy, ahogy hirdettem nektek” (1Kor 15,1-2).  A
   holnap kezdődő új egyházi évben  is olvassátok, éljétek és hirdessétek  az
   evangéliumot, hogy elnyerjétek Istentől az üdvösséget!

   Jézusom, add, hogy  mindig úgy  légy szemem előtt,  mintha csak  látnálak!
   Add, hogy mindig úgy légy szemem előtt, mintha valóságban és érzékelhetően
   előttem állanál. Engedd,  hogy élő közösségben  legyek veled, állandóan  a
   rejtett, de  mégis  oly  élő  Istennel.  Szívem  legbensejébentartózkodol,
   életem élete vagy. Értelmem minden  gondolata, szívem minden jó  törekvése
   láthatatlan jelenléted eredménye.  Kegyelmed él  bennem, s  lelkiismeretem
   mélyén tisztán hallom hangodat. Jó Mesterem, légy mindig így velem!
   Boldog John Henry Newman

   A mai olvasmány és a zsoltár szövege [1]itt olvasható.