[Evangelium] 2015-12-26

Evangelium mindennap evangelium at lista.hcbc.hu
2015. Dec. 26., Szo, 01:00:01 CET

   2015. december 26. – Szombat, Szent István első vértanú

   Abban az  időben  Jézus így  szólt  tanítványaihoz: Legyetek  óvatosak  az
   emberekkel szemben,  mert  bíróság  elé  állítanak,  zsinagógáikban  pedig
   megostoroznak benneteket. Miattam  helytartók és  királyok elé  hurcolnak,
   hogy tanúságot  tegyetek  előttük  és a  pogányok  előtt.  Amikor  átadnak
   benneteket a bíróságnak, ne töprengjetek,  hogyan és mit mondjatok.  Abban
   az órában megadatik majd  nektek, hogy hogyan  beszéljetek. Hiszen nem  ti
   fogtok beszélni, hanem  Atyátok Lelke  szól majd  belőletek. Halálra  adja
   akkor a testvér a testvérét, az apa a gyermekét, a gyermekek pedig szüleik
   ellen támadnak,  hogy vesztüket  okozzák.  Miattam mindenki  gyűlölni  fog
   titeket. De aki állhatatos marad mindvégig, az üdvözül.

   Jézus születésének  örömünnepe  után  az  Egyház  első  vértanúját,  Szent
   Istvánt ünnepeljük.  Még  fülünkbe  cseng  az angyalok  éneke,  de  már  a
   gyűlölködők fogvicsorgatását halljuk. Még magunk előtt látjuk a jószándékú
   pásztorok örömöt sugárzó tekintetét, de már helyükbe lépnek a  gyűlölettől
   eltorzult arcú, köveket ragadó, gyilkos szándékú személyek. A két nap erős
   ellentétét az  igehirdetők  az  Egyház  kezdete  óta  érzik,  s  próbálnak
   rávilágítani arra,  hogy aki  egyszer rálép  a betlehemi  Gyermek  útjára,
   annak  mindhalálig  haladnia   kell  ezen  az   úton.  Krisztus   követése
   elkötelezettséget kíván, ahogyan azt István példája mutatja. Ha a mennyből
   a földre érkező  Jézushoz kötjük  életünket és  kitartunk mellette,  akkor
   számíthatunk arra, hogy ő a földi életből a mennybe emel bennünket.
   Tegnap, karácsonykor azt ünnepeltük,  hogy megnyílik az  ég és alászáll  a
   mennyből az örök  Isten. Megnyílik  ugyanakkor az emberek  szíve is,  akik
   ebben  a  világban  élnek  és  készek  befogadni  Istent.  Boldogok,  akik
   megnyitják életüket a Megváltó előtt. A ma ünnepelt Szent István a  halála
   előtti pillanatokban a megnyílt eget látja és örvendezik annak, hogy Isten
   elfogadja életáldozatát és befogadja őt a mennyországba. Boldog vagyok, ha
   életem minden  napján  arra  vágyakozom, hogy  számomra  is  megnyíljon  a
   mennyország.

   Ó, Mária, nem találtál szállást Fiad  számára? Íme, én a szívemet  kínálom
   neki. Igaz, hideg  és méltatlan,  de vajon te  nem Isten  Anyja vagy-e?  A
   kegyelemből mindenható? Minden javak  osztogatója? Cseréld ki a  szívemet,
   tedd hasonlóvá a tiédhez!

   A   mai    olvasmány    és    a    zsoltár    szövege    itt    olvasható: