[Evangelium] 2014-09-17

Evangelium mindennap evangelium at lista.hcbc.hu
2014. Sze. 17., Sze, 01:00:02 CEST

   2014. szeptember 17. – Szerda

   Testvéreim!   Törekedjetek   értékesebb   adományokra!   Ezért   mindennél
   magasztosabb utat mutatok nektek.
   Szólhatok az emberek vagy az  angyalok nyelvén, ha szeretet nincs  bennem,
   csak zengő érc  vagyok vagy  pengő cimbalom.  Lehet prófétáló  tehetségem,
   ismerhetem  az   összes  titkokat   és  mind   a  tudományokat,   hitemmel
   elmozdíthatom  a  hegyeket,  ha  szeretet  nincs  bennem,  mit  sem  érek.
   Szétoszthatom bár mindenemet a nélkülözők között, odaadhatom a testemet is
   égőáldozatul, ha szeretet nincs bennem, mit sem használ nekem.
   A szeretet türelmes,  a szeretet  jóságos, a szeretet  nem féltékeny,  nem
   kérkedik, nem is  kevély. Nem tapintatlan,  nem keresi a  maga javát,  nem
   gerjed haragra, a rosszat nem rója fel. Nem örül a gonoszságnak, örömét az
   igazság győzelmében leli.  Mindent eltűr, mindent  elhisz, mindent  remél,
   mindent elvisel.
   A szeretet  nem  szűnik  meg  soha.  A  prófétálás  véget  ér,  a  nyelvek
   elhallgatnak, a tudomány elenyészik. Megismerésünk most még töredékes,  és
   töredékes a prófétálásunk is. Ha  azonban elérkezik a tökéletes, véget  ér
   az, ami  töredékes. Gyermekkoromban  úgy beszéltem,  mint a  gyermek,  úgy
   gondolkoztam, mint  a gyermek,  úgy  ítéltem, mint  a gyermek.  De  amikor
   elértem a férfikort, elhagytam a gyermek szokásait. Ma még csak  tükörben,
   homályosan látunk, akkor majd  színről színre. Most  még csak töredékes  a
   tudásom, akkor majd úgy ismerek meg mindent, ahogy most engem ismernek.
   Most még megmarad a hit, a remény és a szeretet, ez a három, de közülük  a
   legnagyobb a szeretet.
   1Kor 12,31-13,13

   Zsoltár: Válasz: Boldog az a nemzet,  * melyet az Úr örökségül  választott
   magának.
   Előénekes: Dicsérjétek az Urat citerával, * tízhúrú hárfán zengjetek néki.
   Énekeljetek néki új éneket, * zengjetek zsoltárt ujjongó szóval.
   Hívek: Boldog az a nemzet, * melyet az Úr örökségül választott magának.
   E: Sziklaszilárd az Úr igéje, * minden tettét hűség vezeti.
   Az igazlelkűséget  és  a  törvényt  szereti,  * tele  van  a  föld  az  Úr
   irgalmával.
   H: Boldog az a nemzet, * melyet az Úr örökségül választott magának.
   E: Boldog  az  a nemzet,  amelynek  az Úr  az  Istene, *  a  nép,  amelyet
   örökségül választott magának.
   Kegyes szemed legyen rajtunk, * tebenned van bizodalmunk.
   H: Boldog az a nemzet, * melyet az Úr örökségül választott magának.
   Zsolt 32,2-5.12 és 22

   Evangélium:
   Egy alkalommal Jézus  így szólt  a néphez: „Kihez  hasonlítsam e  nemzedék
   fiait? Kihez is  hasonlítanak? Olyanok, mint  az utcán tanyázó  gyermekek,
   akik így kiáltoznak egymáshoz:
   „Furulyáztunk, de  nem  táncoltatok.  Siránkoztunk,  de  nem  zokogtatok.”
   Eljött Keresztelő  János: kenyeret  nem eszik,  bort nem  iszik. Erre  azt
   mondjátok: „Ördöge van.” Eljött az Emberfia, eszik és iszik. Erre meg  azt
   mondjátok: „Nézd  a falánk  és borissza  embert, a  vámosok és  a  bűnösök
   barátját!” Az Isten bölcsességét azonban fiai igazolták.”

   Az evangéliumi történetek szerint Jézus számos alkalommal figyelmeztette
   hallgatóit, hogy aki komolyan gondolja az ő követését, annak hallgatnia
   kell tanítását és a mindennapi életben meg is kell azt valósítania. Jó
   példa erre a homokra, illetve a sziklára építő emberekről szóló
   példabeszéd. A mai evangéliumban szintén ezzel kapcsolatban mond egy
   példázatot a furulyázó gyermekekről, akiknek a játékára nem figyelnek fel
   az emberek. A mi Urunk szavait azonban nem engedhetjük el egyszerűen a
   fülünk mellett, hiszen ez a tanítás az életünket akarja Istennek tetszővé
   alakítani.
   Vannak olyan emberek, akik mindig a saját fejük után mennek, állandóan a
   maguk elképzeléseit akarják megvalósítani, s nem törődnek mások
   véleményével vagy figyelmeztetésével. Ők azok, akik senkire sem
   hallgatnak. Talán még Jézusra sem. Sokan szívesen mennek hozzá, akár
   távoli vidékekről is, hogy hallgassák tanítását, de nem mindenki készséges
   erre. Érdekes, hogy Jézus ugyan szóvá teszi ezt, mégsem bosszankodik
   miatta. Nem lesz indulatos és nem akarja erőszakkal megtéríteni őket.
   Meghagyja szabad akaratukat és döntésüket. Jól tudja, hogy ezekkel az
   emberekkel nem lehet sokat kezdeni, mert ők nem magukban keresik a hibát,
   hanem a nekik szóló tanításban vagy tanítóban. Tudja, hogy igazat tanít, s
   szavait cselekedetei igazolják.
   Hallgatok-e nekem szóló szavára?

   Köszönet és hála neked, Urunk, aki táplálékul nyújtod felénk tested, a
   mennyből alászálló kenyeret, hogy aki e kenyérből eszik, az örökké éljen.
   Elfogadom, Uram ezt a hatalmas, Szent Színedből jövő áldozatod, és
   megtartom szövetségedet, hogy én benned élhessek, te meg bennem, mert
   életem, amit adtál, csak az öröklétben hirdetheti mindenkor hatalmas
   fenségedet és dicsőségedet. Mi Urunk! Legyen tetszésed szerint, most és
   mindörökké!

   A mai evangélium és elmélkedés szövege itt hallgatható meg: