[Evangelium] 2014-10-24

Evangelium mindennap evangelium at lista.hcbc.hu
2014. Okt. 24., P, 01:00:01 CEST

   2014. október 24. – Péntek

   Abban az időben Jézus így szólt  a sokasághoz: Ha látjátok, hogy  nyugaton
   felhő támad, mindjárt mondjátok: „Eső jön!”,  és úgy is történik. Ha  déli
   szél fúj, azt mondjátok: „Hőség lesz!”, és megjön az is. Képmutatók! Az ég
   és föld  jeleiből  tudtok  következtetni;  a mai  idők  jeleit  miért  nem
   ismeritek fel? Miért nem ítélitek meg magatok, hogy mi az igazság?  Amikor
   ellenfeleddel a hatóságokhoz mégy, igyekezzél még az úton kibékülni  vele,
   hogy a bíróhoz ne hurcoljon. Mert ha a bíró elé visz, akkor a bíró átad  a
   börtönőrnek, a börtönőr  pedig börtönbe  vet téged. Mondom  neked, ki  nem
   szabadulsz onnan, amíg tartozásodat az utolsó fillérig le nem fizeted.

   Az emberek egymással  való kapcsolataikban  különféle jeleket  használnak.
   Maga a beszéd és az írás is  ilyen jelnek számít. A jelek nem  feltétlenül
   titkos dolgok,  de csak  az  érti meg  őket,  aki ismeri  jelentésüket  és
   helyesen képes őket  alkalmazni. Az  ember megtanult  olvasni a  természet
   jeleiből, azaz megfigyelt bizonyos visszatérő jelenségeket, összegyűjtötte
   tapasztalatait és ezekből következtetéseket von le a jövőre vonatkozóan.
   Hosszabb ideig tartó megfigyelésekre és a népi bölcsességre alapozott,  az
   időjárásra vonatkozó jelekről  beszél Jézus a  mai evangéliumban,  amelyek
   alapján az  emberek előre  meg tudták  mondani, hogy  milyen idő  várható.
   Mégsem csupán  a modernkori  meteorológia előzményeiről  vagy  kezdeteiről
   beszél, hanem jelképes értelemben az idők jeleiről.
   A vallásos ember saját életében és környezetében bizonyos dolgokat  isteni
   jeleknek tulajdonított már  a régi  időkben is  és most  is. Isten  mindig
   olyan jeleket ad, amelyek  alkalmazkodnak emberi természetünkhöz, s  éppen
   ezért észrevehetőek  és  érthetőek  számunkra. Olyan  jelek  ezek,  melyek
   üdvösségünket segítik, s  amelyek egyúttal az  ő jelenlétét és  szeretetét
   jelzik.  Végzetes  lehet  az,  ha   valaki  nem  akar  tudomást  venni   a
   figyelmeztetésekről  és  vakon   megy  előre,   hogy  megvalósítsa   saját
   elképzeléseit.
   Észreveszem-e a jeleket? Értem-e, hogy mit üzen nekem Isten általuk?

   Istenem, add meg nekem, hogy önmagam mindenki szolgájának tartsam.  Amikor
   csak tehetem,  engedelmességben  szolgálok, az  utolsó  helyet  választva.
   Szolgálok azáltal,  hogy nem  engedem magam  kiszolgálni, hanem  szolgálok
   másokat, bármit  kell is  tennem, bármi  feladatot ellátnom.  Minderre  te
   magad mutattál példát, aki Isten, Mester és Úr voltod ellenére úgy  voltál
   az apostolok között, mint  aki szolgál. Add, hogy  a te példád szerint  és
   veled együtt én is lelkemet adjam sokak megváltásáért.
   Boldog Charles de Foucauld

   A mai olvasmány és a zsoltár szövege itt olvasható:
   http://evangelium.katolikus.hu/teljes/?nap=2014-10-24