[Evangelium] 2014-05-30

Evangelium mindennap evangelium at lista.hcbc.hu
2014. Május. 30., P, 01:00:01 CEST

   2014. május 30. – Péntek

   Búcsúbeszédében Jézus  így szólt  tanítványaihoz: Bizony,  bizony,  mondom
   nektek: ti  majd sírtok  és  jajgattok, a  világ  azonban örülni  fog.  Ti
   szomorkodtok, de szomorúságtok örömre fordul. Az asszony is, amikor  szül,
   szomorkodik, mert eljött az  ő órája; de  amikor megszülte gyermekét,  már
   nem emlékszik gyötrelmeire, mert örül, hogy ember született a világra. Így
   ti is most szomorkodtok ugyan, de majd viszontlátlak titeket. Akkor örülni
   fog szívetek, és örömeteket senki sem veszi el többé tőletek. Azon a napon
   már nem lesz több kérdeznivalótok tőlem.
   Jn 16,20-23a

   Elmélkedés:

   Jézus  szenvedésének  óráiról   beszél  tanítványainak,  amely   hamarosan
   bekövetkezik.  Ez  az  idő  félelemmel   és  szomorúsággal  teli  lesz   a
   tanítványok számára, miközben a világ örülni fog. Mesterük szava szerint a
   tanítványok szomorúsága  hamarosan  örömre fog  változni,  mégpedig  olyan
   örömre, amit  senki  sem  tud ezután  már  elvenni  tőlük. Ez  az  öröm  a
   viszontlátás öröme, a feltámadt Krisztussal való találkozás öröme. Ezt  az
   örömöt még  az sem  szünteti meg,  hogy Jézus  távozik a  mennybe,  hiszen
   ígéretének megfelelően Szentlelke által állandóan jelen lesz a világban.
   Érdemes  röviden  felidéznünk  az  öröm  kiteljesedését,  az  isteni  öröm
   kiáradását az  emberek  felé.  Az evangéliumok  szerint  Jézus  e  világba
   érkezése örömteli  légkörben  történik.  Öröm  sugárzik  Máriáról,  amikor
   megtudja,  hogy  a   Mindenható  őt  választotta   a  Megváltó   anyjának.
   Emlékezzünk rá,  hogy  Keresztelő  Jánostól kezdve  a  pásztorokig  és  az
   angyalokig milyen sokan örvendeznek Jézus születésekor. És gondoljunk csak
   arra, hogy  mennyire  örvendeznek  az  emberek,  amikor  Jézus  meggyógyít
   egy-egy beteget, és mekkora öröm  ébred bennük az örömhír hallatán.  Jézus
   mennybemenetelekor ismét  az  öröm  légkörét  tapasztaljuk  a  tanítványok
   körében. Ezt  az  örömöt  csak  fokozni fogja  pünkösd  ünnepe,  amikor  a
   Szentlélek örömmel tölti  el szívüket,  megajándékozva őket  az új,  lélek
   szerinti élet örömével. Él-e bennem, sugárzik-e rólam Isten öröme?

   Uram, Istenem!  Jól tudom,  hogy  te minden  ember szívében  elültetted  a
   szeretetet, az  én  szívembe is.  Taníts  engem a  helyes  szeretetre,  az
   önfeláldozó szeretetre, az önzetlen szeretetre. A szeretet hassa át életem
   és minden cselekedetem! A  szeretet mindennapi gyakorlásában találjam  meg
   életem  értelmét!   A  szeretet   törvénye  érintsen   meg  engem   isteni
   kegyelemként!