[Evangelium] 2014-05-28

Evangelium mindennap evangelium at lista.hcbc.hu
2014. Május. 28., Sze, 01:00:00 CEST

   2014. május 28. – Szerda

   Búcsúbeszédében Jézus  így  szólt tanítványaihoz:  „Még  sok  mondanivalóm
   volna nektek, de nem  vagytok hozzá elég erősek.  Amikor azonban eljön  az
   Igazság Lelke, ő majd elvezet titeket a teljes igazságra. Nem magától  fog
   beszélni, hanem azt  mondja el, amit  hall, és a  jövendőt fogja  hirdetni
   nektek. Megdicsőít engem, mert az enyémből veszi, amit majd hirdet nektek.
   Minden, ami Atyámé, enyém is. Ezért mondtam, hogy az enyémből veszi,  amit
   majd hirdet nektek.”

   Pünkösdhöz közeledvén a mai evangélium is az eljövendő Szentlélekről szól,
   pontosabban arra a  kérdésre ad  választ, hogy honnan  származik és  kitől
   jön. A Hiszekegyben ezt imádkozzuk:  „Hiszek a Szentlélekben, Urunkban  és
   éltetőnkben, aki az Atyától és a Fiútól származik.”
   Hitünk szerint tehát egyrészt az Atya küldi el nekünk a Szentlelket a  Fiú
   nevében. A Fiú küldetését az Atya határozta meg: megváltani és  üdvözíteni
   az embereket.  A  Szentlélek küldetését  szintén  az Atya  határozta  meg:
   megszentelni a világot és  az Egyházat. Másrészt a  Fiú is küldi nekünk  a
   Szentlelket,  hiszen  ezt  mondta  Jézus:  „Ha  elmegyek,  akkor  elküldöm
   hozzátok a Vigasztalót” (Jn16,7).
   A Szentlélek ajándék.  Az Atya és  a Fiú ajándéka.  A létezés ajándéka.  A
   kegyelem és az irgalmasság ajándéka. Az örök isteni szeretet ajándéka.  Az
   embereket megszentelő  ajándék. A  Krisztusban hívők  közösségét, azaz  az
   Egyházat megszentelő  ajándék.  Olyan  ajándék, ami  bekapcsol  minket  az
   isteni szeretet  világába. De  ezt  sosem kényszeríti  ránk Isten.  Ő  azt
   szeretné, ha hittel, engedelmesen  elfogadnánk Krisztust, és  felismernénk
   benne a legyőzhetetlen  igazságot. Ezt  a titkot talán  Szent Pál  apostol
   fogalmazza  meg  a  legszebben,  aki  ezt  írta:  „A  nekünk  ajándékozott
   Szentlélek által kiáradt szívünkbe az  Isten szeretete” (Róm 5,5).  Várjuk
   és pünkösdkor  fogadjuk  el  a  Szentlélek  ajándékát,  hogy  a  szívünkbe
   költözzön a szeretet!

   Kérlek, Uram Jézus Krisztus, aki  valóságosan és lényegedben jelen vagy  a
   kenyér és a bor  színe alatt: táplálj engem,  vigasztalj és erősíts  engem
   mindig, különösen utolsó órámon.  Engedd, hogy téged,  akit most a  kenyér
   fátyola alatt imádok, ez élet után színről színre láthassalak!