[Evangelium] 2014-05-27

Evangelium mindennap evangelium at lista.hcbc.hu
2014. Május. 27., K, 01:00:01 CEST

   2014. május 27. – Kedd

   Búcsúbeszédében Jézus ezt mondta tanítványainak: „Most elmegyek ahhoz, aki
   küldött engem. Senki sem kérdi közületek, hová mégy. De mivel ezt  mondtam
   nektek, szomorúság tölti el szíveteket. Pedig én az igazságot mondom: Jobb
   nektek, ha én elmegyek,  mert ha nem  megyek el, a  Vigasztaló nem jön  el
   hozzátok. De ha elmegyek, majd elküldöm őt nektek. Amikor eljön,  meggyőzi
   majd a világot a bűnről, az igazságról és az ítéletről. A bűnről: mert nem
   hittek bennem. Az igazságról:  mert az Atyához megyek,  és már nem  láttok
   engem. Az ítéletről: mert a világ fejedelmét már elítélték.”

   Jézus kissé rejtélyes  kijelentést tesz, amikor  azt állítja az  eljövendő
   Szentlélekről, hogy ő fogja meggyőzni a világot a bűnről, majd hozzáteszi,
   hogy azért, mert  az emberek nem  hittek benne, azaz  Jézusban. Úgy  tűnik
   tehát, hogy a Lélek nem általában  a bűnről fogja meggyőzni az  embereket,
   hanem Jézus elutasításának bűnéről. Mintegy rádöbbenti az embereket  arra,
   hogy hová vezet, milyen következményekkel jár Isten Fiának elutasítása. Ha
   figyelmen kívül hagynánk  Isten jóságát, irgalmát  és üdvözítő  szándékát,
   könnyen abba a  tévedésbe esnénk,  hogy ez a  meggyőzés valamiféle  vádat,
   ítéletet, sőt kárhoztatást  jelent. Azt gondolhatnánk,  hogy a  Szentlélek
   vádolja az embereket, szembesíti vétkeikkel, de nem mutat kiutat az  ember
   számára. A meggyőzés valódi célja azonban az emberek üdvösségre  segítése.
   Ezzel a küldetéssel jött Krisztus,  aki bűnbánatot és megtérést  hirdetett
   mindenkinek, s ezt a feladatot folytatja a Szentlélek is.
   A „bűnről  való  meggyőzés”  ezek  szerint  kettős  irányú.  Egyrészt  azt
   jelenti, hogy a Szentlélek segít belátni vétkeinket, másrészt megmutatja a
   bűntől  való  szabadulás  útját,  a  bűnbocsánatot.  Nem  egyszerűen  csak
   bűntudatot, hanem igaz bűnbánatot ébreszt bennünk, és bátorít minket, hogy
   ne féljünk az irgalmas Istenhez  fordulni. A Szentlélek ajándék  számomra,
   hogy felismerjem bűnösségemet,  és ajándék, mert  a megváltottság  tudatát
   ébreszti fel bennem.

   Jézus, feltámadásod világosság a népeknek, fény az embereknek! Hadd legyen
   életem is fény a sötétségben: szeressek ott, ahol gyűlölnek, megbocsássak,
   ahol sértegetnek, összekössek, ahol szakadás van, reményt ébresszek,  ahol
   elkeserednek,  vigasz  legyek,  ahol   szenvednek,  örömet  vigyek,   ahol
   szomorúak. Uram, add, hogy fény legyek!