[Evangelium] 2014-05-26

Evangelium mindennap evangelium at lista.hcbc.hu
2014. Május. 26., H, 01:00:00 CEST

   2014. május 26. – Hétfő

   Jézus az utolsó vacsorán  így szólt apostolaihoz:  Ha eljön a  Vigasztaló,
   akit az Atyától küldök, az Igazság Lelke, aki az Atyától származik, ő majd
   tanúságot tesz rólam.  Tegyetek ti  is tanúságot  rólam, hiszen  kezdettől
   fogva velem vagytok! Azért mondtam ezt nektek, hogy meg ne botránkozzatok.
   Ki fognak  zárni benneteket  a  zsinagógákból. Sőt  eljön az  óra,  amikor
   mindaz, aki megöl titeket, azt hiszi, hogy szolgálatot tesz Istennek,  így
   tesznek majd veletek,  mert nem ismerik  sem az Atyát,  sem engem.  Ezeket
   azért mondtam el nektek, hogy amikor eljön az óra, eszetekbe jusson,  hogy
   előre megmondtam nektek.
   Jn 15,26-16,4a

   Elmélkedés:

   Két szempontból  érdemes  elmélkednünk  a mai  evangéliumról.  Elsőként  a
   tanúskodás témáját nézzük. Jézus  azt mondja az  apostoloknak, hogy ők  is
   tegyenek tanúságot róla, ahogyan maga a Lélek is tanúskodik. Az  apostolok
   Jézus életének szemtanúi voltak.  Vele voltak nyilvános működésének  három
   esztendejében, amikor a városokat és falvakat járva hirdette az  örömhírt.
   Hallották tanítását és  látták csodáit, amelyeket  az embereken, főként  a
   betegeken véghezvitt.  Az  Úr most  azt  kéri tőlük,  hogy  távozása  után
   folytassák  az   igehirdetést,  adják   tovább  tanítását,   tanúskodjanak
   haláláról  és   feltámadásáról.  Ezt   az  emberi   szavakkal   kifejezett
   tanúságtételt a Szentlélek hitelesíti.
   És itt térünk át a másik témára.  Az Úr megígéri övéinek a Szentlelket.  A
   Szentlélek, akit itt az Igazság  Lelkének nevez, sugallja az  apostoloknak
   és tanítványoknak,  hogy mit  hirdessenek. Ő  biztosítja azt,  hogy ez  az
   emberi szó  mindig megfeleljen  az igazságnak  és minden  korban ő  buzdít
   egyeseket arra, hogy bátran vállalkozzanak az evangélium továbbadására.
   Az Atyától érkező Szentlélek a feltámadt Jézus ígérete és ajándéka. A  Fiú
   küldetése az  volt, hogy  tanúságot tegyen  az Atyáról,  majd visszatér  a
   mennybe. Ezt  követően  jön  el  a világba  a  Szentlélek,  hogy  a  világ
   végezetéig tanúságot tegyen Jézusról, és megerősítse tanúságtételükben  az
   Úr tanítványait. Működik-e bennem ily módon a Szentlélek?

   Áldalak téged, dicsőséges Atya! Íme,  amit hittem, azt most látom!  Amiben
   reméltem,  azt  most  birtoklom!   Amit  óhajtottam,  azt  most   magamhoz
   ölelhetem! Ajkam  és  szívem  téged vall  meg,  lényem  legmélyéből  feléd
   törekszem. Megyek, igen, megyek hozzád, egyedül igaz Isten.