[Evangelium] 2014-05-16

Evangelium mindennap evangelium at lista.hcbc.hu
2014. Május. 16., P, 01:00:01 CEST

   2014. május 16. – Péntek

   Búcsúbeszédében Jézus  így  szólt tanítványaihoz:  „Ne  nyugtalankodjék  a
   szívetek! Higgyetek az Istenben, és bennem is higgyetek! Atyám házában sok
   hely van. Ha nem így lenne, mondtam volna-e: „Elmegyek, és helyet készítek
   nektek?” Ha majd elmegyek,  és helyet készítek  nektek, ismét eljövök,  és
   magammal viszlek titeket, hogy ti is ott legyetek, ahol én vagyok.  Hiszen
   ismeritek az utat oda, ahová én megyek!” Ekkor Tamás így szólt: „Uram,  mi
   nem tudjuk,  hová  mégy;  hogyan  ismerhetnénk hát  az  utat?”  Jézus  ezt
   felelte: „Én vagyok az út, az igazság  és az élet. Senki sem juthat el  az
   Atyához, csak általam.”

   Az ószövetség idején Ábrahám  útnak indult, hogy  eljusson arra a  földre,
   amelyet Isten ígért neki. A  választott nép Isten parancsára útnak  indult
   Egyiptomból, hogy Mózes vezetésével eljusson a neki ígért földre. Isten  a
   későbbi időkben is újra és újra útnak indítja az embereket. S miközben  az
   ember az Isten által neki mutatott utakon jár, utat keres Isten felé. Mert
   minden lelki útnak  az a célja,  hogy eljussunk életünk  Urához. Az  ember
   persze választhat más utat is, a rossz sehová sem vagy éppen a pusztulásba
   vezető széles útját.
   Nyilvános működésének  esztendeiben  Jézus  szintén  úton  volt.  Járta  a
   falvakat és a  városokat, és közben  utat talált az  emberek szívéhez  is.
   Társakat gyűjtött maga mellé, akiket meghívott, hogy közös úton  járjanak.
   Sokakat hívott, de  nem mindenki  indult el  vele. Új  utakat mutatott  az
   embereknek: a megtérés útját, a gyógyulás útját, a próbatételek útját,  az
   igazság útját. A  sötétség és  a bűn tévútjáról  igyekezett letéríteni  az
   embereket. Ő  maga  is végigment  a  szenvedés keresztútján,  aztán  pedig
   elindult a feltámadás útján. Fáradhatatlanul járta azt az utat, amelyet az
   Atya jelölt ki  neki, s amelyen  végig kellett mennie  ahhoz, hogy  nekünk
   megmutassa a mennybe vezető utat. Szavai szerint az örök életre vezető  út
   keskeny s csak kevesen  járnak rajta. Elindulok-e  az úton, amelyet  Jézus
   mutat nekem?

   Életem Ura, Jézus Krisztus! Amikor a szentmisében a te szavadat hallgatom,
   a te  irántam  való szeretetedre  gondolok.  Amikor áldozatod  megújul  az
   oltáron, ismét  csak a  te végsőkig  elmenő szeretetedre  tudok  gondolni.
   Amikor pedig a szentáldozásban magamhoz  veszem Testedet, akkor értem  meg
   igazán, hogy mennyire  szeretsz engem! Szeretettel  hívsz, hogy  Testeddel
   táplálkozzak. Hálásan  fogadom  el hívásodat,  hogy  az  Oltáriszentségben
   Téged vegyelek magamhoz és bennem élj!

   Idén is lesz Ez az a nap! fesztivál a Budapest Sportarénában május  24-én.
   Bővebb információ és jegyigénylés: http://ezazanap.hu/