[Evangelium] 2014-03-17

Evangelium mindennap evangelium at lista.hcbc.hu
2014. Már. 17., H, 01:00:00 CET

   2014. március 17. – Hétfő

   A hegyi beszédben  Jézus így szólt  tanítványaihoz: „Legyetek  irgalmasok,
   amint mennyei Atyátok is irgalmas.  Ne mondjatok ítéletet senki fölött,  s
   akkor fölöttetek sem ítélkeznek. Ne  ítéljetek el senkit, s akkor  titeket
   sem ítélnek el. Bocsássatok meg,  és nektek is megbocsátanak. Adjatok,  és
   akkor ti is kaptok. Jó, tömött, megrázott és túlcsorduló mértékkel  mérnek
   öletekbe. Mert amilyen  mértékkel ti mértek,  olyannal mérnek majd  nektek
   is.”

   Jézus szavai,  amellyel  az  evangéliumban  találkozunk,  minden  nap  egy
   magasabb eszmény,  egy  tökéletesebb élet  felé  vezetnek minket.  Egy  új
   életstílus megvalósítására hív az Úr, amelyben nincs helye a haragnak vagy
   a gyűlöletnek.  Itt  nincs ellenség  és  ellenfél. Nincs  szembenállás  és
   ellenkezés a  másik  emberrel.  Jézus  azt  kéri,  hogy  mindenkire,  mint
   testvérre tekintsünk.  „Legyetek  irgalmasok,  amint  mennyei  Atyátok  is
   irgalmas” (Lk 6,36) – tanítja. Az Atya irgalma nem pillanatnyi fellángolás
   vagy egyszeri cselekedet, hanem folyamatos  állapot, azaz ő mindig kész  a
   megbocsátásra.
   „Ne mondjatok ítéletet  senki fölött, s  akkor fölöttetek sem  ítélkeznek”
   (Lk 6,37) – teszi  hozzá előző kéréséhez Jézus.  Ennek hátterében az  áll,
   hogy az Isten  ítélete mindenkor  igazságos, az  emberi ítélkezés  viszont
   igazságtalan lehet. Bár az ítélkezés Isten  joga, s a végső időkben ez  be
   is fog következni, mégis Jézus nem azért jön el világunkba, hogy elítéljen
   minket, hanem hogy megváltson. Ő lemond az ítélet jogáról annak érdekében,
   hogy az üdvösségünk szolgája lehessen. Mindezek után még inkább szembetűnő
   az ellentét Isten megváltó szándéka és az ember ítélkezése között. Pilátus
   a nép igazságtalan ítéletét mondja ki igazságtalan jogi formában Jézusról,
   az Istenről. Az emberekről mondott igazságtalan ítéleteimmel mindannyiszor
   Jézusra mondok halálos ítéletet.

   Uram, Jézus,  hittel  vallom,  hogy  te valóban  Isten  vagy,  aki  isteni
   hatalmadat oly sokszor  kinyilvánítottad az embereknek.  Taníts meg  engem
   arra,  hogy  mindig  őszinte   bizalommal  merjek  hozzád  fordulni,   aki
   üdvösségemet és minden  ember üdvösségét  akarod. Ments  meg engem  életem
   viharaiban és vezess engem a biztos kikötőbe, a te országodba!